خانه » اخبار » مرتضی طلایی: انتخابات شورایاری‌ها هشتم اسفند برگزار می شود/ باید از ظرفیت شورایاری‌ها استفاده کرد
مرتضی طلایی: انتخابات شورایاری‌ها هشتم اسفند برگزار می شود/ باید از ظرفیت شورایاری‌ها استفاده کرد

مرتضی طلایی: انتخابات شورایاری‌ها هشتم اسفند برگزار می شود/ باید از ظرفیت شورایاری‌ها استفاده کرد

مرتضی طلایی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها پس از هفت سال در هشتم اسفندماه امسال برگزار خواهد شد گفت : داوطلبان می‌‌توانند از دوم بهمن‌ماه به مدت ۱۰ روز با مراجعه به سایت شورایاران به نشانی “www.shorayaran.ir” برای ثبت‌‌نام در انتخابات شورایاری‌ها اقدام کنند

 به گزارش پایگاه خبری شورایاران، رئیس ستاد هماهنگی‌ شورایاری‌های شهر تهران گفت:‌ در سه دوره گذشته فعالیت شورایاری‌ها، خدمات، اقدامات و فعالیت‌های درخور تحسین و قابل تقدیری از سوی شورایاری‌ها در شهر تهران صورت گرفت که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

مرتضی طلایی با حضور در جمع خبر نگاران با اشاره به آخرین اقدامات و جزئیات برگزاری چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران اظهار داشت: تمامی برنامه‌ها طبق زمانبندی صورت گرفته در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: شورایاری‌های موجود حدود ۷ سال از دوره فعالیت‌شان می‌گذرد و باید بپذیریم شوراها جلوه‌گاه مردم‌سالاری دینی در جامعه هستند.

طلایی گفت: کلانشهری مثل تهران با مشخصه جمعیت، وسعت و شرایط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی شهری است که اداره امور آن الزاماً نیاز به همکاری شهروندان دارد و اگر نتوانیم سازوکار لازم این همکاری را فراهم کنیم، اداره کردن چنین شهری مشکل و پیچیده است.

رئیس ستاد هماهنگی‌های شورایاری‌های شهر تهران گفت:‌ برای تحقق اهداف مورد نظر در مدیریت شهری و برای اینکه بتوانیم مطالبات مردم را پاسخگو باشیم و انتظارات آنها را پیگیری کنیم به نظر می‌رسد بهترین شیوه استفاده از ظرفیت شورایاری محلات (انجمن معتمدین محلات) است و باید بستری فراهم کرد مطالبات درست، صحیح و ساختارمند به شورای شهر منتقل شود.

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: بنا داریم شورایاری دوره جدید را متفاوت از دوره‌های گذشته و با بهره‌گیری از تجربیات سه دوره قبل برگزار کنیم.

طلایی گفت:‌ در سه دوره گذشته از فعالیت شورایاری‌ها، خدمات، اقدامات و فعالیت‌های درخور تحسین و قابل تقدیری از سوی شورایاری‌ها در شهر تهران صورت گرفتند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

رئیس ستاد هماهنگی‌های شورایاری‌های شهر تهران افزود: در هر محله‌ای مجموعه‌ای از افراد نخبه وجود دارد که باید بتوان از ظرفیت و پتانسیل این افراد در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و… استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه دوره سوم شورایاری‌ها نسبت به دو دوره گذشته بسیار باکیفیت و پربارتر بوده است، گفت: با مقایسه فعالیت این دوره با سایر دوره‌های گذشته این موضوع را درک خواهیم کرد و این رشد را مدیون رویکرد مدیریت شهری و حمایت از نهاد شورایاری‌ها و همچنین سعی و تلاش نخبگان محلی و معتمدین محلات هستیم.

طلایی اضافه کرد: برای استفاده از ظرفیت شورایاری‌ها و ارتقای آنها باید گام‌هایی را به جلو برداریم و برای این امر مهم مستلزم این هستیم که در دوره جدید تحولاتی را در شورایاری‌ها ایجاد کنیم، تحولاتی که سطح کارآمدی در شورایاری‌ها را بالا ببرد.

رئیس ستاد هماهنگی‌های شورایاری‌های شهر تهران در ادامه نشست خبری خود با اشاره به برخی اقدامات انجام شده از سوی این ستاد برای ارتقای جایگاه شورایاری‌ها گفت: در یک سال گذشته هدف اصلی ستاد برگزاری اصل انتخابات بوده است و سرانجام با پیگیری‌های صورت گرفته به توافقات خوبی رسیده‌ایم.

وی گفت: توافق صورت گرفته شده به صورت سه جانبه (وزارت کشور- مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی – شورای شهرتهران ) بوده است و در این جلسات و نشست‌ها اتفاقات خوبی صورت گرفته است.

رئیس ستاد هماهنگی‌های شورایاری‌های شهر تهران افزود: طبق توافق صورت گرفته انتخابات شورایاری‌ها توسط مدیریت شهری (شهرداری و شورا) خواهد بود و مجمع نمایندگان مردم تهران در مجلس موضوع نظارت را پیگیری‌ خواهند کرد.

طلایی گفت: هم‌اکنون قانون انتخابات  شورایاری‌ها در دوره چهارم به تصویب رسیده و هم اینک مراحل بعدی کار با همکاری ستاد هماهنگی شوراها و سایر دستگاه‌های اجرایی در حال پیگیری است.

به گفته وی اصل برگزاری انتخابات مورد توجه مدیریت شهری بوده است و شورا و شهرداری این آمادگی را دارند که حتی اجرای انتخابات را به دستگاه دیگری واگذار کنند.

رئیس ستاد هماهنگی‌های شورایاری‌های شهر تهران گفت:‌ با پیگیری‌های صورت گرفته از دوم بهمن به مدت ۱۰ روز داوطلبان می‌توانند برای حضور در انتخابات چهارمین دوره شورایاری‌های محلات با مراجعه به سایت مورد نظر اقدام کنند.

طلایی همچنین با اشاره به برخی از تغییرات ثبت‌نام در آیین‌نامه انتخابات شورایاری‌ها گفت: شرایط داوطلبان در اصلاحیه این آیین‌نامه از سواد خواندن و نوشتن به فوق‌ دیپلم افزایش یافته است ضمن اینکه حداقل  سن داوطلبان نیز ۲۵ سال خواهد بود و در اصلاحیه آیین‌نامه مدت سکونت داوطلبان به یک سال کاهش پیدا کرده است.

نایب رئیس شورای شهر تهران در ادامه از اهالی رسانه و خبرنگاران درخواست کرد که به موضوع شورایاری‌ها و انتخابات آنها یک نگاه اجتماعی داشته باشند و به دور از هرگونه نگاه سیاسی سعی کنند مشارکت مردم را در این انتخابات افزایش دهند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود مشارکت شهروندان با توجه به اقدامات شورایاری‌ها در محلات در این دوره دو برابر شود که این موضوع ملتزم اطلاع‌رسانی درست و صحیح و حضور نخبگان است.

طلایی همچنین در خصوص زمان برگزاری انتخابات گفت: با توجه به پیشنهاداتی که به صورت مکتوب هم ارسال شده ما زمان هشتم اسفند سال جاری را برای برگزاری انتخابات برگزیده‌ایم.

رئیس ستاد هماهنگی‌های شورایاری‌های شهر تهران در ادامه با اشاره به برخی دیگر از اقدامات انجام شده از سوی ستاد هماهنگی شورایاری‌های محلات گفت: در ۲۲ منطقه، ۲۲ ستاد انتخابات تشکیل شده است ضمن اینکه در ۳۷۴ محله تهران نیز ستادهای انتخاباتی فعال خواهند شد.

طلایی همچنین از کاهش تعداد محلات تهران از ۳۷۴ محله به ۳۵۲ محله اشاره کرد و گفت:‌ این موضوع نیز در دستور کار قرار گرفته و اقدامات لازم صورت گرفته است.

رئیس ستاد هماهنگی‌های شورایاری‌های شهر تهران در ادامه با اشاره به برنامه پیش‌بینی شده از سوی ستاد هماهنگی شورایاری‌ها جهت تجلیل از شورایاری‌های فعلی گفت: این برنامه‌ها به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد شد و از شورایاری‌های فعلی تجلیل به عمل خواهد آمد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

تعداد بازدید: 944