خانه » اخبار » نخستین کتاب موسیقایی صلح ایران در باغ موزه قصر رونمایی شد
نخستین کتاب موسیقایی صلح ایران در باغ موزه قصر رونمایی شد

نخستین کتاب موسیقایی صلح ایران در باغ موزه قصر رونمایی شد

اولین کتاب موسیقایی صلح ایران با عنوان «قلبی بزرگتر از جهان» عصر جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۳  با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و اصحاب فرهنگ و هنر در تالار فرخی یزدی باغ موزه قصر رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی باغ موزه قصر، در ابتدای این مراسم محمد رضا سعیدی مدیر باغ موزه قصر،  ضمن خوش آمد گویی به میهمانان برنامه گفت: در جهان پر از آشوب امروز، خشم ، خشونت و افراطی گری، به زبانی غالب بدل شده است. کشورها ، ملتها ، فرهنگ ها و مردم با هم به زبان قهر سخن می گویند. ما اما زبان مدارا ، آشتی و دوستی را انتخاب کرده ایم.
زبانی که خداوند رحمان و رحیم به ما آموخته است. زبانی که پیامبر مهر و نور و مودت یادمان داده است. زبانی که قلبها را به هم نزدیک می کند و فاصله ها و تفرقه ها و تفاوت ها را به یگانگی و مهربانی بدل می کند. فرهنگ ایرانی، فرهنگ اسلامی ، فرهنگ تشیع فرهنگ تفکر و همزیستی و مهربانی است. و ما فرزندان این مکتبیم. این باغ موزه، پیش از این زندان بوده، امروز اما مکانی برای عشق و دوستی است. ما بر آنیم تا زبان زندان را به زبان گلستان و بوستان بدل کنیم. و از همین جا اعلام می کنیم که باغ موزه قصر، حامی فرهنگ صلح و گفتگو و مداراست.

در بخش بعدی برنامه معاون پژوهشی وآموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی  اظهار کرد: در حال حاضر سه تصویر ایران نفتی، ایران هسته ای و فرهنگ و تمدن غنی ایران، از کشورمان در اذهان و افکار عمومی جهان شکل بسته است.

قهرمان سلیمانی ادامه داد: در واقع به تصویر کشیدن فرهنگ و هنر ایران باعث شده که افراد و چهره های تاثیر گذار از طریق هنر و ادبیات ، تاریخ و پیشینه غنی و ارزشمند این دیار و واقعیت های ایران زمین را به مرزهای دیگر جهان ببرند.
وی با بیان اینکه ترویج صلح و دوستی محبت را افزایش می دهد، گفت: یکی از ویژگی های بارز اهل فرهنگ و ادب، ترویج فرهنگ صلح و دوستی است.
همایون امیر زاده مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: باید در حوزه صلح گفتمان های های بیشتری داشته باشیم که بتوان این مقوله را در دنیا بیشتر گسترش دهیم.
امیر زاده در ادامه به مسئله جنگ و خشونت در طول تاریخ بشری اشاره کرد و افزود: باید نگاهها را به سمت صلح و آرامش معطوف و نگاههای مشورتی را در همه زمینه ها ایجاد کنیم.

در پایان این مراسم ، انیمیشن “قلبی بزرگتر از جهان ” ساخته الوند جلالی با آهنگسازی محمد نصرتی و صدای عرفان نظر آهاری نویسنده کتاب همزمان با برگزاری این مراسم رونمایی شد .

در مراسم رونمایی از کتاب “قلبی بزرگتر از جهان” قهرمان سلیمانی معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همایون امیر زاده مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر محمد رضا سروش مدیر عامل موزه صلح تهران،دکتر شهروز فلاحت پیشه مشاور رئیس و مدیر کل سازمان های بین المللی و موافقت نامه های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمد رضا سعیدی مدیر باغ موزه قصر و خانم عرفان نظر آهاری نویسنده کتاب قلبی بزرگتر از جهان حضور داشتند.

لازم به ذکر است این اثر مورد حمایت معنوی یونسکو است .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

تعداد بازدید: 773