خانه » اخبار » شورایاران در تمام شئونات محلات از صفر تا ۱۰۰ می توانند مداخله کنند
شورایاران در تمام شئونات محلات از صفر تا ۱۰۰ می توانند مداخله کنند

شورایاران در تمام شئونات محلات از صفر تا ۱۰۰ می توانند مداخله کنند

طلایی، رئیس ستاد شورایاری های شهر تهران با بیان اینکه هدف از تشکیل امنای محلات، ایجاد یکپارچگی در محله های شهر تهران بود، اظهار داشت: فعالیت های امنا و شورایاران محلات می بایست با محوریت مسجد باشد چراکه پیامبر اسلام هم جامعه را بر محوریت مسجد گردهم می آوردند. تا جایی مدینه النبی هم بر حول محور مسجد النبی شکل گرفت. بنابراین شورایاران بدون توجه به حاشیه سازی ها، می بایست تعامل خود را با مساجد منسجم کنند.

نائب رئیس شورای شهر تهران همچنین در توصیه به شورایاران، عنوان کرد: شورایاران باید امنا را دعوت کرده و جلسات خود را با حضور امنا برگزار کنند و اگر عضوی از اعضای امنای محلات در جلسات شرکت نکرد، این مسئله می بایست با ستاد هماهنگی شورایاری ها مطرح و حل شود.

وی شورایاری ها را نمایندگان منتخب مردم دانست و گفت: شورایاران در تمام شئونات محلات از صفر تا ۱۰۰ می توانند مداخله و امور را پیگیری کنند. بنابراین شورایاران با محوریت شریعت دینی و تقویت ظرفیت های محلی باید به سمت رفع مشکلات عظیم جامعه حرکت کرده و نگذارند این مشکلات بیشتر شود.

طلایی در ادامه افزود: امکان ندارد که دولت ها بتوانند مشکلات مردمی و آسیب های اجتماعی محلات را حل کنند. مگر ما عدالت محورتر از دولت های نهم و دهم داشته ایم اما خروجی آن را هم مشاهده کردیم که چه شد. بنابراین باید گفت تنها به دست مردم است که می توان مشکلات اجتماعی را حل کرد. امروز شورایاران وظیفه دارند در این مسیر گام بردارند.

رئیس ستاد شورایاری های شهر تهران درباره اولویت کار شورایاری ها گفت: امروز اولویت کار شورایاری های تهران ایجاد حصار حول محور محلات با استفاده از ظرفیت های داخل محله است. هر محل می تواند مشکلات خود را به دست خود حل کند. یعنی شهروندان یک محله از تهران هیچگاه نمی توانند مشکلات یک محله دیگر را احصا و آن را حل کنند، چراکه جنس مشکلات هر محله با محله دیگر تفاوت دارد.

طلایی در بخش پایانی اظهارات خود گفت: از شورایاری ها انتظار رویکرد محله محوری داریم و شورایاران نباید از موضوعات فرهنگی و اجتماعی غافل شوند. بلکه حتی این قشر باید به کارهای روی زمین مانده توجه و تمرکز کنند. شهرداری مناطق نیز باید سیاست گذار مسائل فرهنگی و اجتماعی باشند و کارهای اجرایی در این زمینه را به شورایاران و مردم بسپارند تا بدین ترتیب شاهد رفع معضلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی شهر باشیم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

تعداد بازدید: 575