خانه » اخبار » دستورالعمل اجرایی کمیته خیرین محلات اعلام شد
دستورالعمل اجرایی کمیته خیرین محلات اعلام شد

دستورالعمل اجرایی کمیته خیرین محلات اعلام شد

خدمت به مردمان و توجه به نیازهای دیگران و سعی در برآوردن آن، زمینه بسیار خوبی برای کسب ارزش های والای انسانی است . در جامعه اسلامی و در مکتب شریف اسلام، همه مردم، اعضای یک خانواده اند که از منبع فیض الهی به وجود رسیده اند و در نهایت به سوی او بازمی گردند. جامعه هم، چون خانواده ای بزرگ است که هر خانواده، عضوی از اعضای آن به شمار می آید و هر کس در این خانواده بزرگ نسبت به دیگران نیکوکارتر و دلسوزتر بوده و در رفع نیازهای آنها پیش قدم باشد، نزد خدای بزرگ محبوب تر و روسفیدتر است و عاقبتی بهتر و روشن تر خواهد داشت.
در این راستا و همراه با سازمانهای مردم نهاد و خیریه ها، شهرداری تهران فعالیت های اجتماعی و فرهنگی گسترده ای را به اجرا در آورده است که بخش عظیمی از این فعالیت ها مربوط به توسعه رفاه و ارائه خدمات به اقشار آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی بوده است. بر این اساس معاونت ها، سازمانهای مستقل شهرداری، مناطق بیست و دو گانه، ادارات کل و شرکت ها، خدماتی مانند: تأمین جهیزیه، تامین سبد کالا، ارائه بن، آموزش مهارت و ایجاد اشتغال برای نیازمندان، سر و سامان دادن به افراد بی خانمان و . . . را طی سال های اخیر در دستور کار خود قرار داده اند.
از آنجا که شهرداری تهران در شبکه خدمت رسانی به شهروندان نقش مشخصی دارد و به تنهایی قادر به تامین و رفع همه مشکلات نیست، می بایست در برنامه ریزی ها و عملیات اجرایی خود بهینه ترین مسیر که اثر بخشی بیشتری را دارد برگزیند و از توان همه دستگاه های مسئول و سازمان های مردم نهاد در این خصوص کمک بگیرد. همانگونه که تجربیات گذشته اجتماعی، فرهنگی نشان می دهد تحقق این هدف بدون بهره گیری از ظرفیت مردمی شهر امکان پذیر نیست. امید است با عنایت باریتعالی و همکاری کلیه بخش های مسئول زمینه بهسازی اجتماعی و قدمی در جهت رفع محرومیت شهروندان نیازمند تهرانی برداشته شود.

برای دانلود فایل دستورالعمل کلیک کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

تعداد بازدید: 720