صورتجلسه شماره ۱۳

صورتجلسه شماره ۱۳

جلسه با قرائت قرآن و سخنان آقای سعیدی آغاز و کتاب فرهگ و شهر توسط ایشان قرائت شد. صورتجلسه شماره ۱۲ توسط خانم خوشوقت قرائت و مصوبات آن توسط اعضاء کارگروه فرهنگی اجتماعی پیگیری می شود.

در ابتدا آقای شیری گفتند: باید فعالیتی تولید کنیم که راستای اجرای آن خانم روستایی اطلاعات جامعی از گروههای خود تهیه کنند مثل تعیین محتوای مناسب برای گروه همسرداری و سپس برای برنامه ریزی در گروه مولذ در اختیار ایشان قرار دهند. در این خصوص خانم حسینی باید افرادی را که در محل علاقمند ایجاد شغل و یا افرادی که در حال حاضر در سرا تولید شغل کرده اند را مشخص کنند. در این راستا فرمی تهیه ئ در سایت بارگذاری شده و همچنین در اختیار سرا قرار داده می شود که توسطمراجعه کنندگان حضوری تکمیل گردد.در ادامه افزودند باید شناسایی افراد کارآفرین صورت گیرد و بر اساس مکانیزمهای داده شده هر شغل تحلیل شود. آقای سعیدی اعلام کردند: کار باید فازبندی شود و فاز اول آن شناسایی می باشد. آقای شیری نیز در تکمیل صحبتهای ایشان گفتند: که در خصوص شناسایی باید یکسری طرح برای فعالیتها تعریف شود که این طرحها بدین شرح می باشند: ۱٫ طرح شناسایی افراد فعال (در سطح محله) ۲٫ طرح شناسایی افراد کارآفرین ۳٫ طرح شناسایی مشاغل

در خصوص شناسایی مشاغل طرح کلان و خرد وجود دارد که هر یک دارای  محدوده ایی می باشند. در شناسایی مشاغل باید هزینه، بازاریابی و تقسیم مشاغل صورت گیرد. فعالیت شغلی در بخش خصوصی سود بیشتری را در بر می گیرد و در بخش دولتی مثلا همکاری با شهرداری ظرفیت فضایی و فرصت کمتری را دارد. به طور مثال: یکسری از کارها مثل سری دوزی در بخش خیاطی، تولید کننده بازار مناسب را دارد اما در خصوص تولید فرش در ابتدا باید طرح آموزش آن اجرا و بعد کارگاه فرش برای افراد آموزش دیده طراحی شئد که این کار باعث کارآفرینی تعدا زیادی از افراد محل می شود. که آقای سعیدی گفتند: فعلا در بحث شناسایی فعالیت کنیم تا در زمان مناسب به اجرا برسیم.

آقای علیزاده در ادامه اعلام کردند: که اصل بازاریابی(کار) است که به قول کاسبها اصل سود در فروش مناسب است. در ادامه افزودند وقتی کالایی ارزان فروخته شود فروش بیشتری نیز به دنبال دارد و در صورت موفقیت در کاری باید برنامه ریزی مناسب جهت ادامه کار صورت گیرد. در این خصوص نظر آقای سعیدی این بود که راهکار مناسب ارائه داده شود و آقای شیری هم موافق محدودیت زدایی در این زمینه بودند.

آقای محصل در خصوص بحث آموزش به جوانان و خانواده ها ( موضوعات تربیتی) نظراتی ارائه دادند. ایشان گفتند: در مورد تربیت فرزندان باید فکری کرد، شاغل بودن پدر و مادرها و نداشتن وقت مناسب جهت تربیت فرزندان و همچنین نبود فضای مناسب تفریحی در محله باعث به وجود آمدن آسیبهای رفتاری شده است. خانواده ها در خصوص چگونه رفتار کردن با فرزندان و نوع تغذیه آنها مشکل دارند پیشنهاد کردند که در رفع مشکلات تغذیه از وجود دکتر محمدخانی بهره بگیریم.

آقای سعیدی گفتند: در مورد موضوعات خاصی فکر کنیم که شاخص و بکر باشد، مثل: طرح سلام کردن در محله و یا طرح خط زرد به نشانه رعایت حریم خصوصی افراد در اماکن عمومی به عنوان مثال: در نانوایها و عابر بانکها جهت حفظ حریم خصوصی خط کشی انجام شود. در ادامه افزودند: که در خصوص طرحهای پیشنهادی طوری عمل کنیم که در سالهای پیش رو برای اهالی محله تکراری نشده و ازآن دلسرد نشوند بنابراین باید به روشهای مختلف علاقمندی ایجاد کنیم.

آقای محصل پیشنهاد کردند که سامانه نشاط در خصوص فرهنگ سازی در مورد تغذیه مناسب و سلام کردن در محله برگزار شود. همچنین این طرح در حوزه ۵ تا ۶ سال در مهد کودکها، مساجد و مدارس آموزش داده شود البته صزفا آموزش فایده ایی ندارد بلکه در کنار آن باید کلیپهایی تهیه و ارائه گردد. و مورد بعدی ارائه خوراک فکری است که ایجاد آن به عهده کارگروه فرهنگی اجتماعی می باشد. آقای سعیدی گفتند: طرح نقاشی روی دیوار از سوی آقای جوانمردی پیگیری شود.

مصوبات جلسه:

۱٫مصوب گردید حریم خصوصی در اماکن عمومی به وسیله خط کشی مشخص گردد.

۲٫مصوب شد طرح با هم نشست نخبگان سفال پیگیری و اجرا شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

تعداد بازدید: 396