صورتجلسه شماره ۱۴

صورتجلسه شماره ۱۴

صورتجلسه شماره ۱۴

پنجشنبه ۹۵/۲/۹

ساعت ۱۳ الی ۱۴

 

دستور جلسه:

بررسی راهکارهای اجرایی کلیه مصوبات

 

خلاصه مذاکرات:

جلسه با قرائت قرآن و سخنان آقای سعیدی آغاز و کتاب فرهنگ وشهر توسط ایشان قرائت شد.

صورتجلسه شماره ۱۳ توسط خانم خوشوقت قرائت و مصوبات آن توسط اعضاء کارگروه بررسی شد.

در ابتدا آقای سعیدی مطرح کردند که مصوبات ۱۳ جلسه گذشته را آنالیز و در جلسه هیئت امناء مطرح نموده و کلیه مصوبات توسط اعضاء هیئت امنا تصویب شد. در ادامه ایشان نکاتی را مطرح کردند که بدین شرح میباشند:

۱٫آموزش افراد حاضر در جلسه که از یکدیگر مطلب یاد بگیرند. ۲٫ نحوه حضور و مشارکت در جلسات  کارگروهی را یاد بگیرند. 

.بتوانیم در سطح محله به صورت علمی ایده پردازی کنیم( یعنی قابلیت اجرا و پشتوانه علمی داشته باشد)۳٫

  1. باید برای حضور یافتن در جلسات تعهد اخلاقی داشته باشیم. به هر حال ریزش یا افزایش هم اتفاق می افتد ولی حفظ هسته مرکزی خیلی مهم است. ۵٫ فاز اول: با برنامه عمل کردن. ۶٫ فاز دوم: از آغاز سال ۹۵ به مرحله اجرا وارد شویم.
  2. فاز سوم: از ابتدا افق و برنامه های کارگروه فرهنگی اجتماعی سه ساله بوده است که در متن آن برنامه های کوتاه مدت ومیان

مدت وجود دارد که در خصوص نحوه اجرایی کردن آنها باید ایده هایی که در مصوبات جلسات مطرح و مورد تصویب واقع شده به مرحله اجرا برسد.

همچنین در خصوص اجرایی شدن مصوبات نیز نکاتی را مطرح کردند که بدین شرح می باشد:

  1. بررسی مصوبات تصویب شده و برنامه ریزی جهت اجرای آنها

۲٫تکمیل کردن اجرایی برخی از مصوبات که قبلا انجام شده بود.مثل: صدور کارت عضویت

 

 

  1. در خصوص بهتر اجرا شدن برخی از مصوبات باید بازدید میدانی توسط اعضاء کارگروه صورت گیرد و یا گاهی جلسات در مکانهای دیگر تشکیل شود و از افراد متخصص در زمینه های مختلف دعوت و از آنها در خصوص بهتر اجرا شدن مصوبات یاری جست. به عنوان مثال: در خصوص خط کشی حریم خصوصی که نیاز به مشارکت با شهرداری و نیاز به ناظر اجرایی از جمع اعضاء کارگروه دارد.

در ادامه آقای سعیدی گفتند: ما طرحی را برای اجرا در سطح محل در دست داریم که افق این طرح بستگی به پتانسیل افراد دور میز دارد ( شهر، منطقه، محله، ناحیه، ملی و بین المللی) یکی از برنامه های سه ساله در حوزه سفال می باشد که ابتدا باید افراد علاقه مند و نخبگان در این حوزه را شناسایی و سپس کلاسهای آموزشی، نمایشگاه، مسابقات ، سمپوزیوم و … در این زمینه برگزار کنیم. ایشان در ادامه گفتند: یکی از اهداف بلند مدت کارگروه فرهنگی اجتماعی این است که محله صفا در این حوزه رشد و نموی داشته باشد که در سطح کشور و ملی مطرح شود به همین دلیل در جهت محقق شدن این برنامه همه اعضا این کارگروه باید مشارکت و افراد مناسبی را در این حوزه معرفی کنند در اصل می خواهیم دبیرخانه این طرح از سرای محله صفا و کارگروه فرهنگی اجتماعی آغاز شود.

آقای جوانمردی گزارش جامعی از طرحهای در دست اجرای خود دادند و همچنین از مشکلات پیش روی این طرحها نیز توضیحاتی ارائه کردند,ایشان اعلام کردند که برای اجرای کار رادیو و طراحی  روی دیوار باید هزینه ایی را در نظر بگیریم.

آقای سعیدی در ادامه صحبتهای ایشان اعلام کردند که طرحهای پیشنهادی هم آموزش و هم اجرا را در بر میگیرد بنابراین به عنوان کسی که ایده ارائه کردید باید فاز به فاز آن را اجرا کنید همچنین در خصوص هزینه مشکلی پیش رو نمی باشد پس باید از ایده به دیده ( عمل) برسیم و طوری عمل کنیم که هزینه ها نیز کاهش یابند. ایشان گفتند: طراحی روی دیوار ساده ترین و بدون حاشیه ترین پیام فرهنگی می باشد پس هدف صرفا فقط انجام کار نیست. همچنین اعلام کردند که آقای جوانمردی در خصوص کارت عضویت یک پرینت پیشنهادی تهیه و برای سرعت در کار طرح را در گروه تلگرام ارائه و تائیدیه لازم را گرفته و بعد از مصوب شدن در جلسه بعد به مرحله اجرا برسند. آقای سعیدی اعلام کردند از شنبه تا چهارشنبه پیش روی یک روز را به بازدید میدانی در خصوص خط کشی جلوی نانواییها و عابر بانکها داشته باشند تا بتوان تصمیمات لازم را در این مورد گرفته و نتیجه نهایی را در جلسه مصوب کنند. بنابراین تصمیم گرفته شد که بازدید میدانی توسط آقایان : سعیدی، سالار، شیری و عظیمی صورت گیرد. در ادامه ﮔﻔﺘﻨﺪ: فرمهای تهیه شده توسط آقای شیری یک نسخه به آقای عظیمی برای بار گذاری در سایت و الباقی به خانم خوشوقت تحویل تا در اختیار اهالی محل قرار گیرد و این امر باید حداکثر تا روز یکشنبه توسط خانم خوشوقت و آقای شیری پیگیری و انجام شود. در لحظات پایانی جلسه آقای علیخانی به عنوان مهمان حضور یافتند که در ابتدا ی حضور ایشان آقای سعیدی برای آشنایی بیشتر گزارشی در خصوص عملکرد کارگروه فرهنگی اجتماعی ارائه کردند و گفتند که کلیه  مصوبات جلسات به مرحله اجرا رسیده و از ایشان خواستند که زین پس در جلسات کارگروه حضور یابند. آقای علیخانی در ابتدا گفتند: اسم صفا معنای زیادی دارد که میتوان روی آن کار کرد. یکی از کارهایی که یک شهروند باید انجام دهد این است که روزنامه بخواند چون از این طریق میتواند با تمام افکار و ایده ها آشنا شود. بنابراین در خصوص سرای محله صفا که میتوانیم با نگاه خبر جهانی و خبرهای محلی را پوشش دهیم. که بدین وسیله از تمام وقایع و اتفاقات روز اطلاع پیدا میکنیم. همچنین ایشان پیشنهاد کردند میز روزنامه در سرای محله صفا راه اندازی و در هر جلسه هر یک از اعضاء خبری در حوزه های مختلف ارائه کنند.

 

مصوبات جلسه:

۱٫مقرر گردید کلیه موارد طراحی روی دیوار تا هفته آینده توسط آقای جوانمردی بررسی و به مرحله اجرا برسد همچنین پرینت پیشنهادی کارت عضویت کارگروه فرهنگی اجتماعی تهیه و بعد از تائید جهت اجرایی شدن در جلسه بعد مصوب گردد.

  1. مصوب شد در سرای محله صفا میز روزنامه تشکیل شود و هر یک از اعضاء یک خبر از روزنامه در حوزه های مختلف در جلسه ارائه کنند.
  2. مقرر گردید آیات قرآن تلاوت شده در اول هر جلسه با موضوع آن جلسه مرتبط باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

تعداد بازدید: 397