صورتجلسه شماره ۱۸

صورتجلسه شماره ۱۸

صورتجلسه شماره ۱۸

پنجشنبه ۰۷/۰۵/۹۵

ساعت ۱۳ الی ۱۴

خلاصه مذاکرات:

جلسه با قرائت قرآن و کتاب فرهنگ و شهر توسط آقای سعیدی آغاز به کار کرد.

در انتدا آقای سعیدی در خصوص جمع آوری فرمهای تکمیل شده اطلاعات در نقاطی از محله خبر دادند همچنین ایشان کارت فرهنگیار را به اعضاء کارگروه فرهنگی اجتماعی تحویل دادند. در ادامه ایشان در خصوص جلسات و مصوبات که انجام شده به آقای مشهدی عراقی مهمان جلسه توضیحاتی دادند. در خصوص بحث( سفال، پایلوت مسجد پنج تن آل عبا، حفظ حریم شخصی در اماکن عمومی و ….) یکسری فعالیتهای انجام می دهیم که با پتانسیل اعضاء کارگروه فرهنگی اجتماعی بستگی دارد بنابراین افراد کارگروه هر پیشنهادی که می دهند باید ۵۰% کار را خودشان بر عهده بگیرند تا کار به نحوه احسن پیش برود در ضمن باید در خصوص مسائلی که بحث می کنیم توان انجامش باشد به همین دلیل تا کنون در تمام آیتمهای مطرح شده در مصوبات کارگروه فرهنگی اجتماعی فعالیتهای خوبی صورت گرفته است. گاها همراهی بهتر از علم جواب می دهد. ایشان افزودند: البته ما در حوزه هیئت ها نتوانستیم ارتباط خوبی برقرار کنیم ولی باز هم ۲ ماه تا محرم فرصت خوبی برای این امر می باشد. قبل از هر اقدامی با هیاتها هماهنگی لازم صورت پذیرد و یک جلسه قبل از محرم با اعضاء منتخب هیاتها برگزار و در خصوص مشکلات پیش روی آنها صحبت کنیم از جمله: ( داربست، آشپزخانه و …) ارسال پیامکهایی با موضوع بهداشت و هماهنگی با آتشنشانی صورت گیرد. البته در خصوص انجام هر چه بهتر این طرح باید ایجاد انگیزش شود و خود فرهنگسازی در این مورد را خوراک دهیم به عنوان مثال: سخنرا در هیاتها لازم است، بنابراین باید از افراد پای کار استفاده کنیم. همچنین باید در طرحی که ارائه داده شد مشارکت کنیم تا بازخورد داشته باشد. الف: به اندازه خودمان در طرح پیشنهادی شرکت کنیم. ب: ۲ ماه زودتر از ماه محرم اطلاع رسانی کنیم . ج: زمان بندی مناسب انجام دهیم، در ضمن آقای عظیمی لینکی با نام صفای حسینی طراحی و در سایت اینجاصفاست بارگذاری کنند. موضوع دیگری که ایشان مطرح کردند معرفی هیاتهای محله می باشد که این امر در دو مرحله انجام خواهد شد.

مرحله اول / تهیه فرم ثبت نام از هیاتها( نام نام خانوادگی مسئول هیئت، شماره تلفن، آدرس دقیق مسئول هیئت، شماره ثبت و سال تاسیس هیئت ثبت شود)

مرحله دوم / دارای سه فاز می باشد که بدین شرح می باشد: فاز اول: بحث محتوایی اعم از( بهداشت، ایمنی، مداح و …) با هماهنگی سازمان تبلیغات داشته باشیم. فاز دوم: در دهه اول محرم بحث نظارتی انجام شود.  فاز سوم: ارزیابی از نحوه عملکرد بعد از ماه محرم (ارزیابی اول: توسط اعضاء کارگروه فرهنگی اجتماعی صورت گیرد. ارزیابی دوم: توسط مداحان با اعضاء کارگروه فرهنگی اجتماعی ) در ادامه آقای مشهدی عراقی در خصوص هیئت ها فرمودند: یک قسمتی از هیئت ها دارای سازمانی با حساب و کتاب هستند که دارای شماره ثبت، قدمت و تغییرات آماری ثبت شده دارند که ۷۰% آن درست و ۳۰% آن به اسم گروهی ثبت شده است. آنچه که مهم است جامعه مورد تهاجم بوده و رویکرد همین هیئت ها عوض شده است تخلفاتی تحت عناوین سالم به اسم هیئت یا ورزش صورت گرفته است و از یک طرف جنبه سیاسی دارد حاضرن هزینه گزافی دهند که هیئت شما را داشته باشندیعنی علنی اعلام همکاری می کننداز مداح تا شام و …به ه حال اینها می توانند چالشهای بدی در محله باشد عوامل این چنینی در محله حاکم است . اغلب هیئت های محله ما ثبت نشده است حتی هیئت های قدیمی که در این خصوص سازمان تبلیغات از نظر اجرایی خود به تنهایی قدرتی در این خصوص ندارد بنابراین از طریق کلانتری وارد می شود.به هر حال این امر در طی یکسال تا ده سال ساماندهی نمی شودولی باید از همین الان استارت کار زده شودتا به نتیجه دلخواه برسیم.

آقای شیری نیز فرمودند: در یک فرهنگ عام پیچیدگی مذهبی به نفع هیچ کس نیست و باید سازماندهی صورت گیرد اگر سازمان تبلیغات نظارت لازم نداشته باشد به جامعه آسیب وارد می شود.

مصوبات جلسه:

۱٫مصوب گردید یک بازتاب از برنامه گروه منهاج العسگریه در مسجد پنج تن ال عبا توسط خانم خوشوقت تهیه شود.

۲٫مصوب گردید در حوزه جمع آوری اطلاعات مورد نیاز پایلوت مسجد پنج تن آل عبا که حدودا۳۰% آن انجام شده است اگر به مرز ۵۰% رسید فاز بعدی کار آغاز شود که پیگیری این امر توسط خانم خوشوقت می باشد.

۳٫مصوب گردید در خصوص دبیر خانه سفال آقای شیری تهیه و به آقای نادری تحویل داده شود.

۴٫مصوب گردید آقای مشهدی عراقی اطلاعات هیئت ها را تا دو هفته آینده تهیه و جهت ارسال پیامک تحویل دهند.

۵٫مصوب گردید بعد از تکمیل لیست پیامکی هیئت ها، پیامک توسط آقای سعیدی ارسال گردد.

۶٫مصوب گردید آقای عظیمی لینک صفای حسینی را طراحی و در سایت اینجا صفاست بارگذاری کنند.

۷٫مصوب گردید متنی بابت سه هدف مهم هیئت ها در ماه محرم توسط آقایان سعیدی و مشهدی عراقی تهیه و بعد از تایید در سایت بارکذاری شود.

۸٫مصوب گردید با هماهنگی کارگروه فرهنگی اجتماعی و هیئت ها در خصوص معرفی هیئت های محله با روزنامه همشهری انجام شود.

۹٫مصوب گردید جلسه ایی با حضور اعضاء کارگروه فرهنگی اجتماعی ،سازمان تبلیغات و مسئولین هیئت ها در خصوص رفع پاره ای از مشکلات برگزار گردد.

۱۰٫مصوب گردید در خصوص دریافت متن خواص سفال از دکتر محمدخانی توسط خانم خوشوقت پیگیری شود.

۱۱٫مصوب گردید جهت ثبت نام هیئت ها مشخصات کامل مسئول هیئت ها ، شماره ثبت و سال تاسیس آنها دریافت شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

تعداد بازدید: 447