جلسه شماره ۲۵

جلسه شماره ۲۵

جلسه شماره ۲۵

پنجشنبه  ۱/۷/۹۵

ساعت ۱۳ الی ۱۴

خلاصه مذاکرات:

جلسه با قرائت قرآن و کتاب فرهنگ و شهر توسط آقای سعیدی دبیر کارگروه فرهنگی اجتماعی آغاز به کار کرد.

در ابتدا آقای سعیدی گزارشی از جلسه  هفته گذشته با اعضاء هیئت امنا هیئتهای محله صفا دادند که بدین شرح میباشد:

دوستانی که از سمت هیئتها مراجعه می کنند دارای یک سری سبک و عقاید خاصی برای خودشان هستند و تمام آنها قابل پیش بینی بود . طی بیست سال اخیر به علت عدم نظارت صحیح و افسار گسیخته بودن حالت سیاسی  به خود گرفته است ، به نظر بنده هیچ دولتی نباید در این مقوله دخالت کند،  این نظر مبنی بر این نیست که دولت حمایت نکند بلکه  میتواند در زمینه امنیتی و پشتیبانی از هیئتها حمایت کند( ترافیکی و نظام شهری) . اما وقتی دولت در زمینه ها ی اعطا یارانه و سوبسید و … دخالت کند همین باعث میشود که هر کسی برای علم کردن یک هیئت اقدام کند و متاسفانه عمر این هیئتها فقط ۱۰ روز محرم است بنابراین برای رفع اینگونه مشکلات باید اقدامات لازم را انجام دهیم زیرا دستگاه امام حسین (ع) باید شان و شئوناتش حفظ شود.

موضوع  دیگری که ایشان مطرح کردند در خصوص هسته مرکزی کارگروه فرهنگی اجتماعی بود که ضمن تشکر از خانمها کبری فزونی (نماینده معرفی شده از سوی ستاد شورایاریها) و مریم نبی الحسینی( نماینده معرفی شده از سوی اعضاء شورایاری و هیئت امنا) بابت همکاری یکساله این عزیزان در کارگروه فرهنگی اجتماعی محله صفا، آقایان مهدی شیری و حمیدرضا عظیمی جایگزین این عزیزان در کارگروه فرهنگی اجتماعی شدند .در ادامه اعلام کردند که از این به بعد باید وارد فاز جدید کاری می شویم زیرا الان در مقطعی هستیم که باید کلیه مصوباتی که انجام نشده است را به سرانجام برسانیم که در این خصوص ابزارش را داریم ولی یکسری از ناهماهنگی ها وجود دارد که با رفع شدن آن کارها به سرانجام خواهد رسید. ضمن تئوری بودن جلسات هر چندوقت یکبار جلسات به صورت عملی نیز برگزار شود تا مصوبات به سرانجام برسد بنابراین طرح حریم انتظار به طور کامل در هفته آینده عملیاتی  خواهد شد. در خصوص تکمیل شدن سایت اینجاصفاست نیز صحبت شد که آقای عظیمی اعلام کردند که این سایت آماده بارگذاری میباشد. درمورد عمده مشکلات محل که اولویت بندی شده بود( خانواده های دارای فرد معتاد می باشند، خانه های مجردی، خانواده های بد سرپرست و بی سرپرست و کارتن خوابها ) نیز صحبت و اعلام شد فرمی دراین زمینه  توسط آقای شیری تهیه تا بتوان اطلاعات دقیق در این زمینه ها  را به دست آورد.

در زمینه بحث نگهبان محله در ابتدا باید تعداد خانوارهای هر کوچه مشخص و در جلسه ایی با  حضور ساکنین کوچه این طرح معرفی و در خصوص  حقوق نگهبان صحبت شود تا در صورت موافق بودن اکثریت ساکنین این طرح نیز اجرایی شود .

در خصوص آمار و نفوس نیز بحث شد که با حضور خانم آقاجانی در این جلسه و توضیحات کامل ایشان در مورد این طرح آقای سعیدی اعلام کردند که  از افراد کارگروه فرهنگی اجتماعی برای جمع آوری اطلاعات استفاده شود زیرا بخش عظیمی از این کار در سرای محله انجام خواهد شد.

دکتر محمدخانی در خصوص آمار و نفوس گفتند: برنامه ریزی هر جامعه ایی باید بر اساس آمار باشد و در کنار آمار گزینه ای به نام احتمالات آماری هم باید باشد که متاسفانه در ایران در نظر گرفته نمیشود مثل: مهاجرتهای محله، احتمالات  آماری تغیرات محیطی . احنمالات  آماری تغیرات فرهنگی. هر مدیری بر اساس سلیقه خود عمل میکند  و در صورتی که یک آمار کامل  ۱۰ ساله  از محله داشته باشیم میتوانیم احتمالات قبل  ۱۰ سال و بعد آن را برنامه ریزی کنیم.

خانم آقاجانی نیز در خصوص آمار نفوس و مسکن مطرح کردند این آمار به صورت کامل و جامع جمع آوری خواهد شد یعنی در یک آپارتمان چند واحده باید از تک تک واحد ها آمار گرفته شود و این طرح بصورت بلوک یا پلاک نیست و بهترین حسن این کار به جهت همکاری مردم با مامورین آمار حمایت رسانه و اطلاع رسانی دقیق می باشد.

مصوبات جلسه:

۱٫مصوب گردید ۲۶ جلسه کارگروه  پنجشنبه ۸/۷/۹۵ در خصوص طرح حریم انتظار به صورت عملیاتی انجام و تکمیل شود.

۲٫مصوب گردید ازهفته آینده جلسات کارگروه فرهنگی اجتماعی ساعت ۱۴:۳۰ برگزارخواهد شد.

۳٫پس از تایید و مصوب شدن در نوزدهمین جلسه هیئت امنا محله صفا آقایان مهدی شیری و حمید رضا عظیمی به عنوان نفرات اصلی کارگروه فرهنگی اجتماهی معرفی و جایگزین خانمها کبری فزونی و مریم نبی الحسینی شدند.

۴٫مصوب گردید از روز شنبه تا دوشنبه اعضاء کارگروه فرهنگی اجتماعی برای فعالیت در طرح آمار نفوس و مسکن نام نویسی کنند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

تعداد بازدید: 357