جلسه شماره ۲۶

جلسه شماره ۲۶

جلسه شماره ۲۶

پنجشنبه ۸/۷/۹۵

ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۵:۳۰

خلاصه مذاکرات :

جلسه با قرائت قرآن و کتاب فرهنگ و شهر توسط آقای سعیدی آغاز به کار کرد.

در ابتدا آقای سعیدی مطرح کردند که به عنوان رئیس انجمن اولیا مربیان مدرسه ۱۵ خرداد انتخاب شده اند و از این طریق میتوان با مدارس ارتباط خوبی به جهت پیشبرد اهداف کارگروه فرهنگی اجتماعی برقرار کرد. ایشان گفتند: در خصوص نحوه تعامل اعضاء کارگروه فرهنگی اجتماعی با مدارس باید یک برنامه ریزی اساسی انجام دادکه یکی از مهمترین آنها عضوگیری ، ثبت نام و صدور کارت عضویت کارگروه فرهنگی اجتماعی میباشد که این کار به صورت  نمادین انجام شود . برای اینکه ذهن بچه ها برای مشارکتهای اجتماعی خلاق شود باید از پتانسیل  آنها به نحو صحیح و برنامه ریزی شده استفاده شود زیرا از این طریق میتوان با خانواده ها ارتباط برقرار و اطلاع رسانی  در خصوص برنامه های مختلف کارگروه فرهنگی اجتماعی و سرای محله صفا  انجام شود.

در ادامه افزودند : گروه منهاج العسکریه یک تیم علاقمند هستند که کلاسهای مختلف در سرای محله تشکیل می دهند  البته این گروه به کمک عده ایی از  خیرین حمایت می شوند. در ضمن مطرح کردند اگر طرحی داده می شود باید خود  پای کار باشید،  بستر و حمایت را انجام می دهیم ایده های خوبی وجود دارد ولی همراهی لازم صورت نمیگیرد که این موضوع باید توسط اعضا کارگروه فرهنگی اجتماعی هر چه سریعتر به جهت پیشبرد اهداف اصلاح شود.. ایشان پیشنهاد دادند که ۳۰ عدد کاور برای دانش آموزان خریداری و آرم کارگروه فرهنگی اجتماعی روی کاور چاپ شود .  تور دانش آموزی در محله تشکیل شود که این خود باید یک  اتفاق تاثیرگذار با بارش فکری مفید باشد .  همچنین برای برگزاری کلاسهای آموزشی خانم خوشوقت در خصوص هماهنگی با مدارس و تهیه ملزومات مورد نظر شامل ویدئو پروتکشن و … اقدامات لازم را به عمل آورد.( در حد مقدور وسایل لازم را تهیه نماید.)

آقای عراقی  نیز  بحث نانو را مطرح کردند و اینکه از نمایشگاه نانو بازدید کرده اند و ایده های خوبی در حیطه نانو مطرح شده است. ایشان پیشنهاد کردند دانش آموزان از نمایشگاه نانو  بازدید کنند که این کار بسیار مفید و جدید می باشد.

آقای شیری اعلام کردند در آینده محیط شهری توسط بچه ها اداره می شود یعنی ساختار (شورایاریها ) به دانش آموزان به درستی معرفی شود به مرور علاقمندی در این زمینه ایجاد می شود که این یکی از اهداف مدیریت شهری می باشد.سرای محله می تواند به عنوان یک کار فرهنگی دانش آموزان علاقمند در این زمینه را جمع آوری و آموزشهای لازم را ارائه کندکه از طریق ساختار شورایاریها اتصال بین شهروندان و دستگاه شهرداری که در آینده  اداره کننده مدیریت یکپارچه شهری هستند. بنابراین باید سطح آگاهی این عزیزان در این زمینه بالا رود. در ضمن اگر قرار به انجام کاری برای دانش آموزان است حتی نمادین باید به موقع و درست انجام شود که باعث انگیزه شود. و این روش آموزشی خود یک الگو برای سایر شورایاریها در دیگر مناطق خواهد شد.

مصوبات جلسه:

۱٫مصوب گردید کارگروه فرهنگی اجتماعی محله صفا  برگزاری اردوی علمی دانش آموزی با موضوع  بازدید از نمایشگاه نانو به جهت آشنایی با نانو تکنولوژی و کاربردهای آن را به مدارس پیشنهاد کند.

۲٫مصوب گردید با همکاری مدارس ( دخترانه، پسرانه) در سطح محله تورگردشگری محله با هدف افزایش مشارکت پذیری نسل آینده در اداره امور محله و نیز شناخت و آگاهی بیشتر از مسائل شهری برگزار نماید.

۳٫مصوب گردید کلاسهای آموزشی آشنایی با اصول و مبانی مشارکتهای اجتماعی نسل آینده ویژه دانش آموزان مدارس سطح محله (دخترانه، پسرانه) در سرای محله تشکیل گردد.

۴٫مصوب گردید خانم خوشوقت ۳۰ عدد کاور در اندازه دانش آموزان ۱۵ سال تهیه و آرم کارگروه فرهنگی اجتماعی نیز روی آن درج شود. همچنین هماهنگی لازم با گروه منهاج العسگریه به جهت اعزام ۲۵ نفر برای تور گردشگری انجام دهند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

تعداد بازدید: 342