خانه » اسلایدر تاپ » تجلیل از محمدرضا سعیدی در کنفرانس ملی برند پایدار
تجلیل از محمدرضا سعیدی در کنفرانس ملی برند پایدار

تجلیل از محمدرضا سعیدی در کنفرانس ملی برند پایدار

کنفرانس ملی برند پایدار با عنوان »مسئولیت اجتماعی بنگاههای اقتصادی« روز چهارشنبه ، دوم اریبهشت ماه ۱۳۹۴ به همت موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی ایران و موسسه عصر گفتگو و با شرکت ۷۰۰مدیرعالی کشور برگزار شد که در این مراسم از باغ موزه قصر تهران تجلیل به عمل آمد. به گزارش روابط عمومی باغ موزه قصر، دراین کنفرانس ملی که با هدف معرفی و تجلیل از ۶۷ مدیر برتر در حوزه برندپایدار برگزار گردید، از محمدرضا سعیدی، مدیر باغ موزه قصر به عنوان یکی از مدیران موفق در ایجاد برند پایدار ۹۳ با اهدای نشان ویژه کنفرانس تقدیر بعمل آمد، که از جمله ملاکهای انتخاب این مجموعه تاریخی و اجتماعی می توان به تبلیغات مجموعه و نمود یافتن مناسب در جامعه، برپایی برنامه های فاخر، درآمد زایی در کنار کاهش هزینه های جاری، ساماندهی منابع انسانی، حضور هنرمندان و فرهیختگان و مهمترین فاکتوراستقبال مردمی و شهروندی از مجموعه اشاره کرد. مراسم افتتاحیه کنفرانس از ساعت ۱۴ در مرکز همایشهای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و با سخنرانی مینا علاوش، مدیراجرایی موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران؛ دکترفولادگر، ریاست کمیسیون اصل ۴۴مجلس شورای اسلامی؛ دکتر نقره کار شیرازی، دبیرکل اتاق بازرگانی ، دکتر رجب بیگی ، ریاست سازمان مدیریت صنعتی و دکتر شفیعی ، عضو کمیسیون برند سازمان توسعه تجارت صورت گرفت. دکتر مینا علاوش در این مراسم طی سخنانی بیان داشت: این کنفرانس با مشارکت کمیته اجتماعی شورای شهر و کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی برگزار می شود که مهمترین هدف آن قدردانی از برندهای برجسته ملی در حوزه صنعتی و تولیدی و خدمات بازرگانی و نیز آشنایی با اهمیت به کارگیری پیروی اصول حفظ محیط زیست و حقوق شهروندی ٬رضایت مشتری و حمایت از تولید ملی می باشد. دکتر نقره کار شیرازی، دبیرکل محترم اتاق بازرگانی، صنایع ،معادن و کشاورزی ایران نیز گفت: برندی پایدار نمی شود مگر اینکه اول جلب اعتماد عمومی داشته باشد. دکتر یحیی آل اسحاق، ریاست محترم اتاق بازرگانی،صنایع و کشاورزی تهران در این مراسم با اشاره به اینکه مقوله برند بودن برای واحدهای تولیدی یکی از عوامل موفقیت محسوب می شود، اظهار داشت: پایداری یک برند و مجموعه با سه مفهوم الزامات، فناوری و ارتباطات با سایر حوزه ها معنی می یابد که درغیر اینصورت میرا بوده و پس از گذشت بازه زمانی کوتاه از گردونه رقابتها خارج خواهد گردید. وی ادامه داد: بر اساس آیات قرآن و تعالیم دینی و فرهنگ ایرانی-اسلامی مان لزوم فعالیت اجتماعی و خصوصا امور خیریه واجب و ضروری است و خداوند متعال نیز در قرآن کریم فرموده اند: کسانیکه صاحب مکنت هستند ،به اقامه نماز و ادای زکات در جامعه می پردازند که این نشاندهنده وظیفه خطیر مدیران اقتصادی امروز در قبال جامعه اثر می باشد. آل اسحاق با اشاره به سه بعد اصلی در حوزه فعالیت های اقتصادی، افزود : سود اقتصادی، قوانین و مقررات و آیین نامه ها و مسئولیت اجتماعی (که بحث اصلی کنفرانس و عامل عمده در آمد برای شرکت هاست) سه رکن اصلی این حوزه محسوب می شوند. وی خاطر نشان کرد: پذیرش مسئولیت اجتماعی ، نقش عمده ای در پایداری برندها دارد و انجام آن اهمیت و جایگاه شرکت ها را مشخص می کند چراکه سود دهی شرکت ها به تنهایی، هرگز عامل موفقیت مجموعه نخواهد گردید و براساس تحقیقات پژوهشی صورت گرفته امروزه ۳/۴ شرکتهای اقتصادی مطرح جهان به این نکته که پذیرش مسئولیت اجتماعی از مهمترین رموز موفقیتشان خواهد بود، رسیده اند و به آن می پردازند ، درحالی که این فرهنگ از ابتدا در فرهنگ ایرانی – اسلامی ما مورد تاکید قرار داشته است. ریاست محترم اتاق بازرگانی در پایان، ایجاد خیر و برکت و شادابی و احساس رضایت کارمندان و کارگران مجموعه را از دستاوردهای مقوله پذیرش مسئولیت اجتماعی بنگاهها عنوان کرد. در ادامه این مراسم پانل آموزشی این کنفرانس با عنوان مسئولیت پذیری اجتماعی، راهکاری برای عبور از موانع فعالیت تجاری، توسعه کسب و کار و وفادارسازی مشتریان به ریاست فاطمه دانشور، ریاست کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهرتهران و با حضور تنی چند از صاحبنظران این عرصه ازجمله: علیرضا امیدوار، ریاست مرکز ترویج مسئولیتهای اجتماعی شرکت ها، سعید معیدفر، مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی، پیمان دیانی، عضو هیئت مدیریه شورای عالی انجمن ملی اخلاق کسب و کار ایران، میرعلی اصغر ساجدی، مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، صفارزاده، مدیر کل روابط عمومی شرکت گلدیران و دکتر جعفری مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران برپا گردید. دانشور، ریاست کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهرتهران در ابتدای این پانل ۵محور را در مفهوم مسئولیت اجتماعی تاثیرگذار عنوان کرد و بیان داشت: مسئولیت اجتماعی در رهبری، بازار و صنعت، نگاه به جامعه و مشارکت با نهادهای اجتماعی( خیریه ها، NGO ها و …) ، توجه به محیط کار و رفاه کارمندان و جامعه و بُعد زیست محیطی این ۵ عامل اصلی را شامل می شوند که توجه و پرداخت به آنها برای هر مجموعه اقتصادی و اجتماعی محوری گریز ناپذیر می باشد. حجت الاسلام مصباحی مقدم، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی نیز در بخشی از این کنفرانس با اشاره به نگاه دینی در مسئولیتهای اجتماعی اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی، مسئولیتی ذاتی است که اولین اساس آن احترام به کرامت انسانی می باشد. وی با اشاره به اینکه بنگاه اقتصادی نباید آثاری پدید آورد که مخل آسایش کارمند و جامعه اثر گردد، افزود: درگذشته غرب توجهی به مقوله اخلاق در عرصه اقتصاد نداشت اما امروز به این رسیده است که ایجاد رفاه و آسایش و شادابی و خدمت به جامعه آثار جانبی بسیار مثبتی دارد که سازمان ملل متحد نیز دهه کنونی را دهه توسعه انسانی معرفی نموده است. حجت الاسلام مصباحی مقدم ادامه داد: خداوند متعال درسوره قصص با اشاره به داستان قارون به مقوله احسان و وجوب آن بر قشر مرفه جامعه تاکید دارد، همچننی در حدیثی از امام رضا (ع) عنوان شده است که حقوق کارگر باید قبل از شروع کار تعیین گردد تا ذره ای نارضایتی برای وی بوجود نیاید. دکتر حسین میر محمد صادقی، ریاست موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق بازرگانی و معاونت حقوقی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلت نظام نیز در این کنفرانس طی سخنانی بیان داشت: ابعاد چهارگانه مسئولیت پذیری بنگاههای اقتصادی؛ مسئولیت پذیری اجتماعی ، مسئولیت پذیری حقوقی ، مسئولیت پذیری ملی و مسئولیت پذیری اخلاقی می باشند که توجه به این ارکان چراغ راهی در این مسیر خواهد بود. بخش بعدی این کنفرانس، رونمایی از تمبر ویژه اجلاس بود که با حضور دکتر الهام امین زاده، معاون محترم حقوقی ریاست جمهوری و تعدادی از مدیران برتر اقتصادی و اجتماعی کشور صورت گرفت. دکتر امین زاده، معاونت محترم حقوقی ریاست جمهوری در ارتباط با مسئولیت پذیری اجتماعی به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دادند تا در برنامه ششم توسعه این امر به صورت جدی پیگیری شود تا پذیرش مسئولیت اجتماعی شرطی لازم برای بنگاههای اقتصادی قرار گیرد. وی بهره مندی از نیروی کار سالم، وفاداری مشتری، ارتقای اعتماد به بنگاه و مانا شدن ان را از دستاوردهای اصل مسئولیت پذیری اجتماعی عنوان کرد. معاون حقوقی رییس جمهوری با یادآوری حقوق مصرف کنندگان نسبت به بنگاه های اقتصادی اضافه کرد: مصرف کنندگان حق استفاده از کالای باکیفیت و مرغوب را دارند. وی، ارایه خدمات پس از فروش (گارانتی) را از دیگر مسئولیت های اجتماعی برشمرد که باید بنگاه ها رعایت کنند و افزود: در کشورمان حتی شرکت های خارجی از ارایه این خدمات شانه خالی می کنند که این موضوع نیز نیازمند برنامه ریزی لازم می باشد. امین زاده ادامه داد: از دیگر مسوولیت های اجتماعی که بنگاه های اقتصادی باید به آن توجه کنند، «مسوولیت سبز» است که بیشتر به حوزه های زیست محیطی فعالیت های بنگاه های اقتصادی مربوط می شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از ۶۷ مدیر برتر این کنفرانس با اهدای لوح و نشان ویژه برند پایدار تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

تعداد بازدید: 6