بنام خدا
(در منابع انسانی جذب نیروی حرفه ای هزینه نیست، سرمایه است)
تیپ شخصیتی: ENFJ-A ( تعریف: از آنجایی که ایده آل گرا هستند، دنبال نقاط مثبت دیگران می گردند، برای نهادهایی که به آن وابسته اند احترام می گذارند. این اشخاص پرانرژی و پرشور و اشتیاق هستند و از احساس مسؤولیت و آگاهی فراوانی برخوردارند.بر اساس ارزشهای خود زندگی می کنند، زمانی که احساس کنند که لازم است چیزی گفته شود، بدون هیچ واهمه ای می ایستند و حرفشان را می زنند. آنها دوست دارند به دیگران کمک کنند تا رشد و پیشرفت کنند. همچنین در تصمیم گیری هایشان به تاثیرات آن روی دیگران بسیار اهمیت می دهند. آنها بسیار همدل و فهیم هستند. ENFJها اشخاصی منظم هستند و بر حل شدن مسائل و باز نماندن آنها تاکید دارند. آنان دنیاهای سازمان یافته را ترجیح می دهند و از دیگران هم انتظار دارند که همین گونه باشند. . ENFJها مصمم بوده و از بی عدالتی های اجتماعی خشمگین می شوند و عمیقا به دنبال تناسب و حفظ هماهنگی هستند. )
- ویژگی های رفتاری:
احترام به دستاوردهای مدیران بخش خصوصی و تلاش در جهت حفظ و رشد و شکوفائی- مطالعه عمیق در بدو ورود در خصوص مسئولیت شغلی – سازمان یافتگی – انطباق پذیری – مسئولیت پذیری و پاسخگویی – توانایی حل مسائل – توجه به جزئیات – طی مستمر دوره های آموزش ضمن خدمت در طول تصدی مسئولیت جهت به روز رسانی اطلاعات – ظاهری آراسته – روابط عمومی بالا و قوی – صادق – خلاق – صبور – سرعت – استقلال در کار – رهبر – نتیجه گرا – مدیریت فشار و استرس و خونسردی حین انجام کار تحت فشار – انعطاف پذیری – رفتار دوستانه – مهارت های ارتباطی موثر – ارتباطات گسترده در حوزه های مختلف از جمله آموزش – مدیریت ارتباط با مشتری
- توانمندی ایفای همکاری در پستهای:
مدیریت – مدیریت منابع انسانی – مدیریت اجرائی و داخلی – مدیریت بحران – مدیریت حوزه مدیر عامل – مدیریت روابط عمومی – مدیریت مراکز فرهنگی و اجتماعی – مدیریت مجموعه های تولیدی – مدیریت بهره برداری اماکن و راهبری پرسنل -کسب تجربه از بازدیدهای شخصی از مراکز خصوصی و دولتی در ۸ کشور اروپایی، ۴ کشور آسیائی – آشنایی کامل با رایانه و اتوماسیون اداری و تسلط کامل بر نرم افزارهای آفیس
تعهدات و توانمندی برای تصدی مدیریت منابع انسانی شامل:
- تمرکز بر مدل های مدیریتی منابع انسانی شامل پنج سطح مدل ۳۴۰۰۰ و ارزشیابی ۳۶۰ درجه و طرح طبقه بندی مشاغل
- سطح صفر : شناسائی اقدامات کاری پراکنده و بی ثبات
- سطح مقدماتی: طراحی ساختار سازمانی کلان و تفصیلی – تجزیه و تحلیل شغل و گریدینگ شغلی – برنامه ریزی منابع انسانی، جذب و گریدینگ شاغل – حقوق و مزایا
- سطح میانی: روابط کار و سلامت جامع منابع انسانی – سیستم های اطلاعاتی منابع انسانی – آموزش، یادگیری و تسهیم دانش – مدیریت عملکرد کارکنان و پاداش
- سطح پیشرفته: تحلیل و توسعه شایستگی ها – مربی گری و منتورینگ – تیم سازی و توانمند سازی – مدیریت استعدادها و جانشین پروری
- سطح بهینه: پیشنهادات و نوآوری مستمر – حسابرسی و ریسک منابع انسانی – مدیریت اخلاق، ارزشها و فرهنگ سازمانی – برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی
- انجام امور پرسنلی مانند امور استخدامی ترفیع، جابجایی، پاداش، تنبیه، مرخصی ، اجرای ارزیابی عملکرد و ارزشیابی ۳۶۰، امور بیمه، وام و بازنشستگی. صدور احکام کارگزینی مطابق با قوانین و مقررات استخدامی، تعیین حقوق و دستمزد و تنظیم ماموریتهای داخلی و خارجی کارکنان اجرای قوانین اداری، پشتیبانی و توسعه منابع انسانی
- مدیریت و نظارت بر کارکنان بخش اداری و منابع انسانی – تهیه، تنظیم و اجرای آیین نامه ها و بخشنامه های اداری بر اساس ضوابط و مصوبات شرکت- نگارش چارت، استاندارد سازی شرح شغل، فرایند تغییرمحیط سازمانی و رشد فرهنگ سازمانی و قرارداد نویسی و فنون مذاکرهتسلط به اصول آموزش پرسنل حین خدمت – اطمینان از رعایت استانداردهای ایمنی و سلامت در محیط کار – انجام کلیه امور رفاهی کارکنان و خدمات مرتبط با بیمه.
- آشنایی با راههای کاهش هزینه های سازمان
- خرید، ذخیره سازی و توزیع لوازم و تجهیزات مورد نیاز واحدهای مختلف
- برنامه ریزی و نظارت بر عملکرد قراردادها، فرمها و …
- ارائه راهکارهای لازم در امر بهبود روشها، تحول اداری و توسعه منابع انسانی
- انجام هماهنگی امور مربوط به برگزاری همایش ها، سمینارها و جشن ها
- نظارت و کنترل اجرای قرارداهای منعقده با پیمانکاران
- اطلاع رسانی اطلاعیه های مورد نیاز پرسنل
- مسلط به مفاهیم اتوماسیون اداری و توانایی استفاده از نرم افزارهای اتوماسیون
- توانایی تشکیل تیم و کنترل واحدهای مرتبط ” حقوقی، پرسنلی، قرارداد، انبار، اجرایی”