خانه » اخبار » نخستین نشست مدیران موزه های تهران بامجریان تورهای تهران گردی
نخستین نشست مدیران موزه های تهران بامجریان تورهای تهران گردی

نخستین نشست مدیران موزه های تهران بامجریان تورهای تهران گردی

نخستین نشست هم اندیشی مدیران موزه ها و کاخ موزه ها پایتخت با دفاتر خدمات مسافرتی مجری تورهای تهران گردی شنبه ۳ آبان ماه  با حضور مدیران موزه ها، کاخ موزه ها و باغ موزه های استان تهران  در باغ موزه قصر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی باغ موزه قصر، محمد رضا سعیدی روز شنبه در نخستین نشست هم اندیشی مدیران موزه ها و کاخ موزه های پایتخت با دفاتر خدمات مسافرتی مجری تورهای تهران گردی ضمن خیر مقدم به جمع مدیران موزه های کشور به تلاش سه ماهه برای برگزاری چنین نشستی که برای اولین بار صورت میپذیرد، اشاره کرد و بعنوان اولین پیشنهاد ، استمرار این جلسات را خواستار شد. وی اظهار کرد بی شک تعداد کثیری در این جمع حتی نام سایر موزه ها را نشنیده اند ولی امروز با قرارگرفتن کنار هم میتوانند زمینه ساز فعالیتهای مشارکتی با موزه هایی باشند  که از نظر ریشه ای و یا تاریخی و فرهنگی با هم اشتراکاتی دارند.

رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران اظهار کرد: در حوزه گردشگری، باید ساز و کاری متناسب با اماکن و مسیرهای گردشگری ایجاد شود تا بتوانیم خدمات شایسته ای را به گردشگران ارایه کنیم.

وی افزود: ۹۰ درصد ساختمان ها و موزه هایی همچون موزه رضا عباسی و کاخ موزه گلستان، برای موزه ساخته نشده که شهرداری بتواند خدماتی را به آنها ارایه دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران با بیان اینکه خود موزه داران باید اقداماتی را برای توسعه گردشگری و ارایه خدمت به گردشگران فراهم کنند، افزود: در تلاش هستیم شورای معاونان را در هر یک از موزه های استان تهران تشکیل دهیم.

سرهنگ سعید بنی اسد معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز در این نشست با اعلام آمادگی برای همکاری نیروی انتظامی با اداره کل میراث فرهنگی استان تهران اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان تهران باید مسیرهای گردشگری و زمان تردد اتوبوس های تهران گردی را به اطلاع نیروی انتظامی برساند و بر این اساس باید تفاهم نامه ای بین این دو نهاد منعقد شود تا نیروی انتظامی بتواند خواسته های این اداره کل را برآورده کند.

بنی اسد افزود: نیروی انتظامی بسیار تلاش کرد تا صفحه ای از کتاب درسی دوره دبیرستان را به موضوع فرهنگ اختصاص دهد و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران نیز باید بتواند برخی از مباحث میراث فرهنگی و گردشگری را در کتاب های درسی بگنجاند.

ابوذر حسینی مدیر توسعه گردشگری سازمان رفاه،خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران نیز در این نشست با اشاره به برنامه های گردشگری شهرداری تهران، اظهار کرد: تاکنون، ۲۰ آژانس مسافرتی برای برگزاری تورهای تهران گردی با شهرداری تهران همکاری می کنند.

حسینی افزود: اکنون تورهای تهران گردی با موضوع های مختلف تاریخی، مذهبی، علمی و شهری در حال برگزاری است و نوروز سال آینده نیز برنامه ها و تورهای گوناگونی را برای شهروندان برگزار خواهیم کرد.

http://qasr.ir/Portals/0/Images/News/Poster%20jashneh%20tehran%20For%20web%20.jpg

http://qasr.ir/Portals/0/Images/News/Poster%20jashneh%20tehran%20For%20web%20.jpg

http://qasr.ir/Portals/0/Images/News/Poster%20jashneh%20tehran%20For%20web%20.jpg

http://qasr.ir/Portals/0/Images/News/Poster%20jashneh%20tehran%20For%20web%20.jpg

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

تعداد بازدید: 568