خانه » اخبار » گذر سرو پلی بین طبیعت و تاریخ
گذر سرو پلی بین طبیعت و تاریخ

گذر سرو پلی بین طبیعت و تاریخ

  طرح برتر برای ساخت گذری  با نام “سرو” در اراضی عباس آباد تهران انتخاب شد.

  رویکرد جدید شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران برای انجام پروژه های بزرگ معماری در پایتخت

به گزارش روابط عمومی باغ موزه قصر دکتر علی محمد سعادتی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در مسابقه و داوری انتخاب طرح برتر “گذر سرو”که در محل باغ موزه قصر برگزار شد اظهار داشت این شرکت سعی دارد در رویکرد جدید به توسعه مفاهیم معماری ایرانی اسلامی و هویتی توجه ویژه داشته باشد و این رویکرد را در دستور کار قرار داده است دکتر سعادتی در ادامه افزود: تهران به عنوان پایتخت کشور اسلامی بستر خوبی برای استقرار و گسترش این فضاها در مقیاس ملی است.

وی با بیان اینکه اراضی عباس آباد به عنوان نگین شهر تهران است گفت: در این اراضی علاوه بر باغ موزه دفاع مقدس باغ کتاب و پانوراما حماسه خرمشهر قرار دارد که در رویکرد جدید سعی داریم که مفاهیم هویتی را مورد توجه قرار دهیم.

دکتر سعادتی در ادامه افزود: از این پس شرکت توسعه فضاهای فرهنگی پروژه‌های بزرگ را از طریق برگزاری مسابقات معماری به نتیجه می‌رساند گفت: در جلسه داوری پروژه گذر سرو که در اراضی عباس آباد اجرایی می‌شود پروژه‌های زیادی ارسال شده اما از میان آن‌ها هشت شرکت کننده که دارای پروژه‌های بهتری برای به ثمر نشاندن گذر سرو بودند به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه بین پارک طالقانی و مجموعه پروژه‌های اراضی عباس آباد اعم از باغ موزه دفاع مقدس و … فاصله افتاده است گفت: گذر سرو ارتباط دهنده این پارک شهری به مفاهیم عمیق ایرانی اسلامی است و در این پروژه امیدواریم به ظرفیت‌های زیست محیطی و هویت بخشی ایرانی ‌ اسلامی توجه ویژهای شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه در این جلسه اساتید بزرگی همچون دکتر غفاری، دکتر گلابچی، مظاهریان و دکتر جهانبخش آثار را داوری می‌کنند گفت: توجه به ملاحظات تحقق پذیری و اجرایی پروژه، ایجاد فضای پیاده راه و توجه به خلاقیت‌های معماری سه شاخص کلیدی برای تایید پروژه‌های گذر سرو است.

به گفته سعادتی، امروز یک خلاء بین پارک طالقانی و مجموعه فرهنگی اراضی عباس آباد وجود دارد که در حال حاضر در این خلاء پارکینگ خودروها قرار دارد و در نظرداریم با ایجاد یک گذر سرو یک پیوند خوبی بین غرب تا شرق اراضی عباس آباد ایجاد شود تا این مجموعه پروژه‌های فرهنگی با یکدیگر ارتباط پیدا کنند. البته باید نیازهای پارکینگ نیز دیده شود اما علاقه مند هستیم که کیفیت‌های محیط شهری تحت شعاع نیاز خودرویی دچار ضعف نشود.

وی با بیان اینکه تاکنون هزینه اجرای این پروژه مشخص نشده است گفت: با این حال به نظر می‌رسد بتوان بین ۱۲ تا ۱۸ماه این پروژه گذر سرو را به نتیجه رساند.

در پایان این مسابقه داوری که برای انتخاب پروژه گذر سرو در باغ موزه قصر برگزار شد از بین ۸ طرح برگزیده طرح شرکت مدیریت توسعه پایدار فضای میرا انتخاب شد.

لازم به ذکر است این مسابقه و داوری در روز پنجشنبه ۴ دی ماه ۱۳۹۳ در محل باغ موزه قصر برگزار شد.

 

 طرح برتر برای ساخت گذری  با نام

 طرح برتر برای ساخت گذری  با نام

 طرح برتر برای ساخت گذری  با نام

 طرح برتر برای ساخت گذری  با نام

 طرح برتر برای ساخت گذری  با نام

 طرح برتر برای ساخت گذری  با نام

 طرح برتر برای ساخت گذری  با نام

 طرح برتر برای ساخت گذری  با نام

 طرح برتر برای ساخت گذری  با نام

 طرح برتر برای ساخت گذری  با نام

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

تعداد بازدید: 684