خانه » شورایاری محله صفا » اخبار شورایاری » پاتوق قنات، نخستین پاتوق محله صفا افتتاح شد
پاتوق قنات، نخستین پاتوق محله صفا افتتاح شد

پاتوق قنات، نخستین پاتوق محله صفا افتتاح شد

پاتوق قنات، نخستین پاتوق محله صفا افتتاح شد…

محمدرضا سعیدی شورایار و دبیر کارگروه فرهنگی اجتماعی محله صفا با اعلام خبر افتتاح پاتوق قنات،  ضمن قدردانی از همکاری، مساعدت و مشارکت ساکنین محله ، پرسنل  شهرداری منطقه ۱۳ و دفتر خدمات نوسازی محله صفا، از پیگیری سایر موراد مشابه نیز خبر داده و به تشریح تاریخچه روند اقدامات و پیگیری امور مربوطه بشرح زیر پرداخت:

در دوره سوم شورایاری ( در طول سالهای ۸۷ تا ۹۴ ) پس از پیگیری تخلیه و تخریب منزلی موسوم به خونه ننه یخی که تبدیل به محل فساد و فحشاء و آسیبهای اجتماعی شده بود، در سال ۱۳۸۹ مورد دیگری نیز در دستور کار شورایاری محله صفا و  بعنوان دبیر شورایاری قرار گرفت و  پیشنهاد خرید، تملک و تخریب ملک مجاور مسجد پنجتن آل عبا ع به آدرس خ صفا کوچه احترامی پلاک ۶ که ازین پس به واسطه سهولت بیان، از آن بعنوان ملک پاتوق قنات نام میبرم، با شهرداری منطقه ۱۳ در زمان مدیریت جناب آقای مهندس خلیل راحتی مکاتبه و با درایت ایشان مورد پذیرش قرار گرفت.

در مورخ ۱۳۹۰/۰۳/۱۹ با مکاتبه ای شماره ۱۳/۱۱/۱۳۱۵ ، شکوائیه علیه پیمانکار و استشهادیه مردمی تهیه و نسبت به روند بسیار کند تخریب و جمع آوری نخاله به شهرداری تسلیم و در آن پیشنهاد واگذاری بهره بردای ملک به مسجد پنجتن آل عبا ع البته با حفظ مالکیت شهرداری مطرح و خوشبختانه مورد پذیرش واقع شد و مقرر گردید بعنوان پارکینگ محلی مورد استفاده قرار گرفته و عواید حاصله به نفع مسجد پنجتن آل عبا ع صرف امور عام المنفعه گردد.

 

طی سالهای ۹۰ تا ۹۶ نیز پیگیریها و مکاتبات مستمری از سوی شورایاری و کارگروه فرهنگی اجتماعی محله صفا در خصوص بهینه سازی و نگاهداشت فضای موجود صورت پذیرفت.

در سال ۱۳۹۶ پس از تغییرات سیاسی در مدیریت شهری، و تغییر رویکردها که برخی به واسطه بی تدبیری های گذشته، اجتناب ناپذیر بود، موضوعات دردناکی را که حاصل از انباشت بدهی بی حد و مرز و کم تاثیر و گاه بی تاثیر،  به وجود آورد، که از آن مورد، میتوان به فروش املاکی که با خون دل برای محله آزاد شده بود نام برد، که متاسفانه در پروسه واگذاری املاک به طلبکاران و پیمانکاران قرار گرفت. که این موضوع مشمول ملک فوق الذکر هم میگردید.

 

آنچه برای اینجانب بعنوان فردی از اهالی کنشگران اجتماعی ،با تعصب خاص  و ویژه به شورایاری  و امور  محله ( ونه هیئت امنا و مدیریت محله و ساختمان سرای محله) مهم و ضروری و دارای اولویت میباشد، حفظ این املاک برای توسعه محلی و فضاهای ایمن شهری  است و در چنین شرایطی برایم بسیار سخت و دلگیر مینمود که در داد و ستد نامتعارف مسائل فاسد اقتصادی، همه زحمات برباد رفته و محله متضرر گردد آن هم فقط به قیمت کاسبی برخی افراد سودجو.

لذا بلافاصله پس از اطلاع از موضوع،  در فاصله زمانی بین تیر ماه تا آذرماه ۹۶، با تشکیل جلسات مستمر با شهرداری منطقه ۱۳ و دفتر نوسازی محله صفا و سازمان نوسازی شهر تهران، با ارائه طرح پاتوق قنات و اخذ اعتبار اجرائی،ساماندهی و عملیات اجرائی آن آغاز گردید.

 

به فضل الهی، پاتوق قنات، بعنوان نخستین پاتوق محله صفا طراحی اجرا و احداث گردید و در حال حاضر با دعوت از مردم، سعی در ایجاد انگیزه تغییرات مثبت در ساکنین محله صفا را داشته و انتظار مشارکت و همدلی بیشتر از مردم خوب و صبور و مهربان محله ام، صفا را دارم.

 

محمدرضا سعیدی

شورایار و دبیر کارگروه فرهنگی اجتماعی محله

۱۸بهمن ۱۳۹۶

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

تعداد بازدید: 1,246