خانه » اخبار » مدیر باغ موزه قصرخبر داد: مشاوره در حفظ و نگهداری از کتب خطی و قدیمی
مدیر باغ موزه قصرخبر داد: مشاوره در حفظ و نگهداری از کتب خطی و قدیمی

مدیر باغ موزه قصرخبر داد: مشاوره در حفظ و نگهداری از کتب خطی و قدیمی

مدیر باغ موزه قصر همزمان با هفته کتاب خبر داد:

مشاوره اولیه و کاربردی در حفظ و نگهداری از کتب خطی و قدیمی

محمد رضا سعیدی مدیر باغ موزه قصر از برپایی غرفه تخصصی مشاوره کتاب با عنوان ” اصول اولیه وکاربردی نگهداری و حفاظت از کتب خطی و قدیمی” در حاشیه نخستین  نمایشگاه کتاب قصر خبر داد و افزود : موزه ها تنها اماکنی برای نمایش آثار تاریخی و فرهنگی ملت ها نیستند ، بلکه در کنار این اموربایستی در آگاه سازی عموم جامعه در حفظ میراث فرهنگی نیز تلاش نمایند.

به گزارش روابط عمومی باغ موزه قصر؛ محمدرضا سعیدی با بیان اینکه توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی زیرساخت توسعه و پیشرفت در هرکشوری محسوب می شود ، تأکید کرد: مطالعه کتاب منشأ اندیشه است و تقویت فکر واندیشه درخت علم و دانش را تناور می‌کند و در این میان موزه ها  بایستی اماکنی مهم برای معرفی کتب تخصصی باشند.

سعیدی با اظهارآنکه درحال حاضر  تعداد زیادی کتب خطی وقدیمی با ارزش به صورت موروثی و خریداری شده نزد شهروندان تهرانی نگهداری می شود افزود علاقه مندان می توانند اسکن  نسخ قدیمی و کمیاب  خود را برای استفاده سایرشهروندان در اختیار کتابخانه الکترونیکی این موزه قرار دهند.

سعیدی در ادامه تصریح کرد با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی نظیر  نمایشنامه خوانی، شعر خوانی و قصه گویی  تلاش شده است تاخواسته تمامی گروه های سنی دراین نمایشگاه در نظر گرفته شود.

مدیر باغ موزه قصر در ادامه خاطرنشان کرد : غرفه مشاوره اصول اولیه و کاربردی نگهداری و حفاظت از کتب خطی و قدیمی با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران و موزه رضا عباسی درروزهای ۲۷ و ۲۸ آبان ماه برگزار می گردد و علاقه مندان می توانند از ساعت ۹ الی ۱۵با مراجعه به گالری باغ موزه از خدمات فنی و آموزشی این غرفه بهره مند شوند.

سعیدی در پایان گفت نخستین نمایشگاه کتاب باغ موزه قصر با حضور ناشران داخلی در ۱۲ غرفه برگزار می شود که امید واریم در دومین نمایشگاه کتاب قصر  حضورناشران خارجی را در حوزه های گردشگری و میراث فرهنگی شاهد باشیم.

گفتنی است آیین افتتاح نمایشگاه کتاب قصر  یکشنبه ۲۵ آبانماه ۱۳۹۳ساعت ۱۸ در سالن اجتماعات فرخی یزدی واقع در باغ موزه قصربرگزارخواهد شد.و نخستین نمایشگاه کتاب قصر  تا ۱ آذر ماه ۱۳۹۳ در این مجموعه دایر می باشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

تعداد بازدید: 985