خانه » اخبار » جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در باغ موزه قصر برگزار می شود
جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در باغ موزه قصر برگزار می شود

جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در باغ موزه قصر برگزار می شود

محمدرضا سعیدی، مدیر باغ موزه قصر، از برگزاری آیین بزرگداشت جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی باغ موزه قصر،وی با اعلام این خبر افزود: این مراسم آئینی با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و ستاد دیه در تاریخ ۱۶ بهمن ماه سال جاری برگزار می شود .

سعیدی فرهنگ گلریزان را یکی از ارزشمند ترین میراث معنوی کشور برشمرد و تصریح کرد: گلریزان از فرهنگ های حسنه ایرانی- اسلامی است که ریشه در بسیاری از اعتقادات مذهبی و ملی ایرانیان دارد.

مدیر باغ موزه قصر با بیان آنکه توسعه فرهنگ حسنه گلریزان گامی بزرگ در حفظ کرامت اجتماعی افراد نیازمند و جلوگیری از فروپاشی و گسست کانون خانواده است یادآور شد: مجرمان جرائم غیر عمد به جهت بازماندن از فعالیت هایی زندگی روزمره دچار آسیب های روحی و عاطفی شدیدی می شوند که نهادهای فرهنگی و اجتماعی وظیفه دارند با مشارکت خانواده فرد آزاد شده از زندان وی را به زندگی عادی اجتماعی بازگردانند.

وی ورزش‏های پهلوانی و زورخانه ای را موجب تقویت توامان جسم و روح عنوان کرد و ادامه داد : تقویت روحیه جوانمردی و گذشت از اثرات بسیار ارزشمند ورزشهای زورخانه ای و پهلوانی است.

سعیدی خاطر نشان کرد : خانواده زندانیان بیش از هر فرد دیگری در جامعه در خطر آسیب های اجتماعی و روحی قرار گرفته اند و مجموعه باغ موزه قصر با رویکردی فرهنگی در تلاش است در راستای پیشبر رسالت های ذاتی خود ،بستری مناسب را به منظور کمک به خانواده زندانیان و آزادی مجرمان جرائم غیر عمد اجرا کند.

این مقام مسئول با اشاره به اهمیت مراکز فرهنگی در ایجاد ارتباط مناسب با اقشار مختلف جامعه گفت: باغ موزه قصر یکی از نهادهایی است که با استفاده از آموزش و اطلاع رسانی می تواند گام‏های موثری در کاهش آسیب‏های اجتماعی در سطح استان تهران بردارد.

وی با اعلام آنکه یک برنامه منسجم و کارشناسی شده برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان می تواند بسیاری از آسیب های اجتماعی و جرائم قضایی را در کلانشهری مثل تهران کاهش دهد افزود : باغ موزه قصر به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی- تاریخی پایتخت ،اکنون در راستای سیاست های تعریف شده خود در حال برنامه ریزی برای گذران اوقات فراغت جوانان و نوجونان در یک محیط سالم فرهنگی و علمی برای فصل تابستان و ایام نوروز است.

ایجادبستر مناسب برای عرضه و فروش تولیدات و منسوجات زندانیان با مشارکت بنیاد تعاون زندانیان استان تهران از دیگر اقدامات باغ موزه قصر در امسال و سال آینده بودهکه در حال حاضر این غرفه با تنوع بالای هنرهای دستی و تولیدات زندانیان در حال فعالیت و فروش محصولات است.

مدیر باغ موزه قصر در پایان به برگزاری نمایشگا ه ها و مراسم هنری مختلف به مناسبت فرا رسیدن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در باغ موزه قصر اشاره کرد وگفت:در این ایام ، مسابقات قهرمانی ورزش زورخانه ای با عنوان “گود مقدس” ،نمایش های خیابانی،نمایش فیلم سه بعدی فجر آفرینان،جشنهای ویژه دهه مبارک فجر،نمایشگاههای صنایع دستی، عکس انقلاب، مجسمه های فضای شهری در حال برگزاری است و تا پایان دهه مبارک فجر ادامه دارد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

تعداد بازدید: 545