خانه » اخبار » اعلام برنامه های باغ موزه قصر به مناسبت دهه مبارک فجر
اعلام برنامه های باغ موزه قصر به مناسبت دهه مبارک فجر

اعلام برنامه های باغ موزه قصر به مناسبت دهه مبارک فجر

مدیر باغ موزه قصر به اعلام برنامه های باغ موزه به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی  پرداخت.

به گزارش روابط عمومی باغ موزه قصر، محمدرضا سعیدی با اعلام اینکه باغ موزه قصر به دلیل موقعیت خاص تاریخی خود و به عنوان نمادی از پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه های متنوعی را برای فجر سی و ششم تدارک دیده است، اظهار داشت: در جهان پرآشوب امروز که خشم وخشونت و افراطی گری به زبانی غالب بدل شده است و کشورها، دولت ها، فرهنگها و ملت ها باهم به زبان قهر سخن می گویند؛ ما اما زبان مدارا زبان مدارا و آشتی و دوستی را انتخاب کرده ایم. زبانی که خداوند رحمان و رحیم به ما آموخته است، زبانی که پیامبر مهر و نور و مودت(ص) به ما آموخته است، زبانی که قلب ها را به هم نزدیک تر می کند و فاصله ها و تفرقه ها و تفاوت ها را به یگانگی و مهربانی بدل می کند.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ اسلامی و فرهنگ شیعه، فرهنگ تفکر و همزیستی و مهربانی است و ما نیز فرزندان همین مکتب هستیم،  ادامه داد: باغ موزه قصر پیش ازاین زندان بوده، اما امروز مکانی برای عشق و دوستی است و ما برآنیم تا زبان زندان را به زبان گلستان  و بوستان بدل کنیم و دهه فجر امسال را با شعار من انقلابی ام آذین می نماییم.

 

سعیدی وجود زندان سیاسی پیش از انقلاب، زورخانه و معماری و پیشینه تاریخی مجموعه را از مهمترین ظرفیتها و پتانسیلهای برپایی برنامه های دهه فجر در محل باغ موزه قصر اعلام کرد و اظهار داشت: امسال ویژه برنامه های دهه فجر را با شعار «من انقلابی ام» و با محور محکوم کردن اهانتهای اخیر به حضرت رسول(ص) پیگیری می کنیم که اطلاع رسانی پیامکی آن در بین شهروندان و نهادهای فرهنگی صورت گرفته است.

وی افزود: با همکاری فرودگاه مهرآباد و در محدوده ترمینال یک، که محل ورود امام خمینی(ره) به کشور در سال ۵۷ بود، بالغ بر ۳۰۰متر فضای تبلیغاتی ویژه معرفی برنامه های باغ موزه قصر اختصاص یافته است، همچنین داخل ترمینال شش که روزانه پذیرای ۸هزار مسافر است کانترها و فضاهای فرهنگی تبلیغی درنظر گرفته شده است.

 

مدیر باغ موزه قصر به اجرای نمایش محیطی داخل بند هواخوری زندان سیاسی این مجموعه اشاره کرد و گفت: اجرای این نمایش به صورت چهره به چهره و با ایجاد حس همذات پنداری برای هرمخاطب و در نقش یکی از اعضای خانواده زندانیان سیاسی قبل از انقلاب صورت می گیرد .
سعیدی ادامه داد: اجرای ویژه برنامه های مفهومی و ترکیبی شامل اجرای موسیقی، نقاشی، نمایش تئاتر و … در فضای داخل هریک از سلولهای زندان سیاسی و نیز اجرای روزانه گروه سرود انقلابی دانش آموزی از دیگر برنامه های این ایام است.
وی با اشاره به اجرای طرح هتل زندان در دهه فجر ویژه خبرنگاران و زندانیان سیاسی قبل از انقلاب اسلامی ، بیان داشت: اجرای این برنامه با خاطره نگاری شرکت کنندگان صورت خواهد گرفت که متن این دلنوشته ها جمع آوری و در محل موزه نصب و گنجینه سازی خواهد شد.
سعیدی برپایی «نمایشگاه عکسهای انقلابی» را از دیگر برنامه های دهه فجر باغ موزه قصر اعلام کرد و افزود: این برنامه  با همکاری سازمان موزه دفاع مقدس برگزار می شود که طی آن اسناد و تصاویر پیروزی انقلاب اسلامی به تصویر کشیده می شود و این نمایشگاه تا ۲۲ بهمن ماه پذیرای علاقمندان خواهد بود.
مدیر باغ موزه قصر در ادامه به برگزاری «مسابقات جام زورخانه ای فجر» ویژه پیشکسوتان ورزش زورخانه ای کشور در محل باغ موزه قصر اشاره کرد و ادامه داد: این رقابتها از ابتدای دهه فجر آغاز شده و تا پایان دهه فجر اختتامیه آن را با حضور چهره های سرشناس عرصه ورزش زورخانه ای برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین از برپایی مراسم گلریزان به نفع آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با همکاری ستاد دیه زندانیان کشور و سازمان میراث فرهنگی استان تهران خبر داد و گفت:  این برنامه خیریه با حضور هنرمندان و میهمانان ویژه ، طی روزهای ۱۶ و ۱۷بهمن ماه برگزار می شود .

 

سعیدی با بیان اینکه «تاریخ شفاهی فجرآفرینان» از طریق مصاحبه با زندانیان سیاسی پیش از انقلاب در حال جمع آوری است، ادامه داد: «جشن پیروزی انقلاب اسلامی» طی روزهای ۱۲ و ۲۱ بهمن ماه در محل باغ موزه قصر برگزار می شود که شامل برنامه هایی چون نورافشانی، اجرای تواشیح، سرود انقلابی و اجرای مراسم شاد می باشد.

 

مدیر باغ موزه قصر به افتتاح ۲ نمایشگاه صنایع دستی وگرشگری و چهارمین دوسالانه مجسمه‌ فضاهای شهری با حضور مهندس عبدالهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران، در محل باغ موزه اشاره کرد و افزود: در طی دهه فجرامسال بازدید از باغ موزه قصر به صورت نیم بها خواهد بود و علاوه بر آن اجرای طرح خانواده در باغ موزه نیز بعدازظهر جمعه ها ( از ساعت ۱۷ تا ۲۰) به صورت رایگان پیگیری خواهد شد.

 

وی به پخش نمایش سه بعدی فیلم ۷دقیقه ای با موضوع پیروزی انقلاب اسلامی بعد از اذان مغرب و به مدت ۹شب در محل باغ اشاره کرد و گفت: همچنین در این ایام نیم نگاهی به موضوع گنجینه سازی و تخصصی شدن باغ موزه داریم که براین اساس با همکاری بنیاد تعاون زندانیان کشور و استان تهران ، ۲غرفه نمایشگاهی در این مکان ترتیب داده شده است که با به تصویر کشیدن فضای داخل زندانهای کشور و فروش صنایع دستی تولیدی زندانیان، به نفع خانواده زندانیان و حمایت از آنها اقداماتی صورت خواهد گرفت.

 

سعیدی در پایان اظهار داشت: باغ موزه قصر در دهه فجر امسال درحال رایزنی با معاونت تحقیقات و برنامه ریزی ناجا است تا با همکاری این نهاد نسبت به دایرکردن ۲غرفه نمایشگاهی شامل اسناد، عکسها و سایر جاذبه های تاریخی و موزه ای ناجا اقدام نماید تا براین اساس گنجینه باغ موزه قصر را بیش از پیش توسعه بخشد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

تعداد بازدید: 645