خانه » اخبار » دومین سمپوزیوم نقاشی تهران گشایش یافت
دومین سمپوزیوم نقاشی تهران گشایش یافت

دومین سمپوزیوم نقاشی تهران گشایش یافت

دومین سمپوزیوم نقاشی تهران صبح امروز با حضور ۱۵ هنرمند نقاش در محل باغ موزه قصر تهران گشایش یافت.

 

به گزارش روابط عمومی باغ موزه قصر ، دومین سمپوزیوم نقاشی تهران با حضور رجبعلی خسرو آبادی، مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان تهران و مهندس راحتی ، مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از صبح امروز( ۳۰بهمن ماه) با همکاری انجمن هنرمندان نقاش ایران در محل باغ موزه قصر تهران رسما افتتاح گردید.

 

مدیر باغ موزه قصر با اشاره به حضور ۱۵ هنرمند در دومین سمپوزیوم نقاشی تهران بیان داشت: ازاین تعداد، ۱۴ هنرمند در بخش اصلی و یک هنرمند در بخش افتخاری سمپوزیوم حضور دارند که این عزیزان پس از طی پروسه زمانی  ۵ روزه به خلق آثار خود خواهند پرداخت .
سعیدی در ادامه اظهار داشت: آثار هنرمندان نقاش شرکت کننده در سمپوزیوم توسط هیئت داوران ۵ نفره ای که با همکاری انجمن هنرمندان نقاش ایران انتخاب شده اند، مورد داوری و گزینش قرار خواهند گرفت و نهایتا ۵ اسفندماه مصادف با میلاد مبارک حضرت زینب کبری(س) ، از۳ اثر برگزیده سمپوزیوم تقدیر خواهد شد.
وی افزود: آثار شرکت کننده با دو موضوع «آزادی» و «تهران» و با ابعاد ۱۲۰در ۱۸۰ خلق می شوند که در پایان سمپوزیوم این آثار هنری در محل باغ موزه قصر تهران گنجینه سازی خواهد شد.
مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی نیز در مراسم افتتاح دومین سمپوزیوم نقاشی تهران طی سخنانی گفت: شهرداری تهران ، تنها شهرداری است که رسالت خود را از سازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی – فرهنگی مبدل کرده است .
مهندس راحتی ادامه داد: شهروندان پایتخت در ۴ سطح از شهرداری تهران مطالبه دارند که شامل بخشهای خدمات شهری، فنی –عمرانی، زیباسازی و معماری شهر و سلامت شهر و شهروندان است که در این بین چهارمین خواسته شهروندان یکی از مهمترین این مطالبات است که باعث می شود هویت شهرداری به سازمانی اجتماعی بدل گردد که براین اساس شهرداری تهران در مقوله هایی چون ورزش شهروندی، هنر و سایر مسائل اجتماعی و فرهنگی ورود یافته است.
وی با بیان اینکه سال گذشته اولین دوره سمپوزیوم نقاشی تهران در محل باغ موزه قصر برگزار شد، تصریح کرد: امسال نیز دومین دوره این رخداد هنری را در همین مکان کلید زدیم که خوشبختانه نسبت به سال گذشته شاهد ارتقای کیفی و استقبال خوب هنرمندان در این حوزه بودیم و برآنیم تا به یاری خداوند این روند را در سالهای آتی نیز پیگیری کنیم.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی با اشاره به تغییر جایگاه موزه ها نسبت به نسلهای گذشته خود ، افزود: برخلاف این مسئله که در گذشته این مردم بودند که باید با آثار هنری ارتباط پیدا می کردند، امروزه این هنر و آثار هنری است که وارد موضوعات و مسائل اجتماعی زندگی می شود و امیدواریم تا با بهره گیری از زبان هنر در رفع مشکلات و معضلات اجتماعی زندگی شهری قدمی برداشته باشیم.
وی یادآور شد: امسال موضوعات دومین سمپوزیوم نقاشی تهران «آزادی» و «تهران» انتخاب شده که باتوجه به نقش بی بدیل هنر در میان شهروندان ، امیدواریم خروجی فرهنگی اثربخشی از برپایی این رخداد هنری داشته باشیم.

گفتنی است که سروش آرام، ترحم سلمانی، مینا غفاری، سیده‌ مرجان سید آقامیری، عباس نسل شاملو، امیر جدیدی، وحید امینی، علی معمری، عباس محمدی خوزانی، شهرام بابایی، زهرا ملکی، شیوا خوشبخت‌نژاد، راضیه قربان ‌نژاد، اکرم رحیم تبریزی و الهه مظفری (در بخش افتخاری) از هنرمندان شرکت کننده در دومین سمپوزیوم نقاشی تهران هستند.
علاقه مندان  می توانند همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ از این سمپوزیوم که در گالری ملک الشعرای بهار برگزار می شود  دیدن کنند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

تعداد بازدید: 676