خانه » اخبار » شورایاری ها متعلق به مردم است و بی احترامی به آن قابل قبول نیست/شورایاری ها نباید سیاسی شود
شورایاری ها متعلق به مردم است و بی احترامی به آن قابل قبول نیست/شورایاری ها نباید سیاسی شود

شورایاری ها متعلق به مردم است و بی احترامی به آن قابل قبول نیست/شورایاری ها نباید سیاسی شود

مرتضی طلایی در اولین جلسه آموزش جامع شورایاران که با حضور دبیران مناطق مختلف شهر تهران برگزار شد گفت: تشکیل نهاد اجتماعی شورایاران دارای فراز و نشیب های مختلفی بود که به یاری خدا توانستیم از همه این مشکلات با موفقیت عبور کنیم.
وی اظهار داشت: موضوع نهادهای اجتماعی و مشارکت مردم در امور جامعه موضوع جدیدی برای ما نیست. من زمانی که در پلیس هم بودم برای امنیت محلات پیگیر پلیس محله و استفاده از پتانسیل مردمی در حل مشکلات محلات بودیم.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: بدون شک نهاد اجتماعی شورای محلات یادگار انقلاب و امام (ره) است و ما باید بدانیم که اگر می خواهیم توسعه را در کشور سرعت بخشیم باید به زیر ساخت های مردم نهاد توجه ویژه کنیم که شورایاری چیزی جز این نیست.
مرتضی طلایی ادامه داد: اگر هزاران تشکیلات مردمی در کشور ایجاد کنیم اما در محتوای آن حضور مردم پیش بینی نشود آن نهاد، نهادی بی خاصیت است و این دغدغه اصلی ما در ستاد شورایاری ها است.
رئیس ستاد هماهنگی شورایاری ها اظهار داشت: ما هر آنچه که نیازمند است تا شورای محلات به جایگاه واقعی خود برسد به عنواین یک راهبرد مدیریتی برای خود تعریف کرده ایم و به آن سمت حرکت می کنیم. اما همه باید بدانند که این حرکت به تنهایی امکان پذیر نیست و باید از این نهاد پشتیبانی و حمایت کنند. افراد در این راه اهمیتی ندارند و اگر قرار است فرد یا افرادی در این راه هم فدا شوند اصلا اهمیتی ندارد حتی اگر آن فرد خود بنده باشم.
وی تاکید کرد: فلسفه وجودی ما نوکری مردم است و این اصلا اهمیتی ندارد که در آینده بگویند که یک فرد فدا شد که یک حرکت اجتماعی مطابق با راه مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به سر انجام برسد.
طلایی ادامه داد: پس از هفته ها بحث بر سر ارائه گزارش شورایاران مناطق شهر تهران در صحن علنی شورای اسلامی شهر قرار شد که این افراد بصورت هفتگی به ارائه گزارش در صحن اقدام کنند. اما هفته گذشته یکباره ارائه گزارش دبیر منطقه یک لغو شد که بنده نیز در اعتراض به این موضوع استعفای خودم را تقدیم شورای شهر کردم. زیرا اعتقاد دارم شورایاری ها متعلق به مردم بوده و بی احترامی به آن ها بی احترامی به مردم است و قابل قبول نیست.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هر شورایار برای ارائه گزارش در صحن بیش از یک هفته برنامه ریزی کرده و جلسات متعددی برای جمع بندی گزارش ها برگزار می کند و این بی احترامی در واقع بی احترامی به وقت مردم است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

تعداد بازدید: 678