خانه » اخبار » در انتخابات شورایاری ها چگونه رای دهیم؟!
در انتخابات شورایاری ها چگونه رای دهیم؟!

در انتخابات شورایاری ها چگونه رای دهیم؟!

در انتخابات شورایاریها به افراد رای دهیم یا به لیست ائتلافها؟؟

در هر انتخاباتی، تعداد زیادی از افراد خود را در شایسته نمایندگی مردم در سطوح مختلف می دانند و به همین خاطر به شیوه های تبلیغاتی سعی در جلب اعتماد شهروندان را دارند.
بعضی ها به صورت منفرد شرکت می کنند و برخی هم با تشکیل ائتلاف یا به تعبیر بهتر لیستی وارد رقابت های انتخاباتی می شوند.
حجم سنگین پیام های تبلیغاتی در فضای واقعی و مجازی و همچنین برخی از شیوه های تبلیغاتی که سعی در نفی گروه مقابل دارد باعث می‌شود انتخاب کنند به راحتی نتوانند افراد توانمند و شایسته را انتخاب کنند.
در اینجا برای آشنایی بیشتر با انتخابات شورایاری اشاره ای داریم به نحوه انتخاب نامزدهای عضویت در شورایاری ها

مزیت های رای دادن به افراد

اگر افراد مستقل که هریک در زمینه ای توانایی و تخصص دارند وارد شورایاری شوند، کار ارزشمندی رخ می دهد و در نتیجه آن اعضای شورایاری با توانمندی و مهارت های مختلف بهتر می‌توانند زمینه های متنوع و گسترده کارهای محلی را پوشش دهند.
اما معمولا این مشکل رخ می دهد که این افراد به خوبی نمی توانند خود را معرفی کنند و معمولا هم به نظام نمایندگی راه پیدا نمی کنند. همچنین نامزدهای منفرد وقتی در جمع اعضای پیروز یک لیست یا ائتلاف قرار می‌گیرند روحیه تعامل و همکاری با دیگران را ندارند و جمع هم به راحتی پذیرای ایشان نمی شود در نتیجه خیلی زود اختلاف بوجود آمده و کار های محله روی زمین می ماند .

رای دادن به لیست کار آسانی است ولی به کدام لیست رای دهیم؟
لیست های انتخاباتی کار را برای انتخاب کنندگان راحت تر می نمایند اما به همین سادگی ها هم نمی شود به لیست ها اعتماد کرد. لذا شایسته است به لیست های رای داده شود که دارای ساختار مشخص، مرامنامه، اهداف، برنامه، منشور اخلاقی و از افراد متعهد و متخصص تشکیل شده باشند.
حالا مروری داریم به شکل های ائتلاف ها و لیست های انتخاباتی

۱- لیستی که در آن یک یا دو نفر همه کاره اند و بقیه سیاهی لشکر هستند. اینگونه لیست ها کارآمد نیست.

۲- لیست های که بیشتر محفل دوستانه است و اعضای آن هوای همدیگر رو دارند نه مردم هم لیست کارآمدی نیست.

۳- لیست افراد خوشنام که فاقد انگیزه های لازم برای انجام کار در محله هستند هم دردی از محله دوا نمی کند. این افراد بیشتر دنبال افزودن عنوان به افتخارات قبلی خود هستند و معمولا پس از انتخابات وقت خود را صرف کار محلی نمی کنند و ترجیح می دهند نطارگر باشند تا درگیر فعالیت های شورایاری

۴- لیست کاملا تخصصی و آلبومی از افتخارات و مدارک تحصیلی بالا هم معمولا با واقعیت های محله تطبیق ندارد.
۵- لیست های که با رویکرد قومی یا از یک قسمت محله و یا قشر خاصی از ساکنان محله بسته شده است هم راهگشای کار محله نیست.

در نتیجه باید به لیست رای داد که در آن به سوابق، توانایی، تخصص، تَدَیُن و روحیه کار جمعی افراد توجه کافی شده است. اعضای آن از میان بانوان، جوانان، معتمدین، متخصصان و از قسمت های مختلف محله انتخاب شدن و معدلی از تمام شهروندان محله هستند. و ائتلاف دارای برنامه‌های مدون است و خود را در قبال تعهداتش پاسخگو می کند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

تعداد بازدید: 290