خانه » اخبار » دغدغه هایی در مورد فرآیند برگزاری انتخابات و صیانت از آرا
دغدغه هایی در مورد فرآیند برگزاری انتخابات و صیانت از آرا

دغدغه هایی در مورد فرآیند برگزاری انتخابات و صیانت از آرا

محمدرضا سعیدی
داوطلب پنجمین دوره انتخابات شورایاریهای مقیم مرکز….
????
?ستاد هماهنگی و اجرائی شورایاریها،
?هیئات نظارت،
?مسئولین محترم برگزاری انتخابات شورایاریها،
????

با نزدیکی به ایام انتخابات شبهات بسیاری در حال ایجاد است، لذا با عنایت به اهمیت موفقیت آمیز بودن نتیجه پایلوت انتخابات الکترونیکی در ایران، خواهشمندیم به سوالات زیر بصورت شفاف و بدون ارائه جملات کلیشه ای دعا و آرزوی تکیه بر وجدان برخی کاندیداهای هر چند اندکی متقلب ولی واقعی بخصوص در محله ما و برخی مسئولین صندوق متقلب هر چند اندک ولی واقعی در محله ما به استناد دو دوره قبل، پاسخ روشن ارائه فرمائید.
???
با اقدام به برگزاری انتخابات الکترونیکی قرار بود که ضمن افزایش سرعت، ?دقت و امنیت در صیانت آرا? نیز تضمین گردد لذا:

?۱، آیا شناسنامه ممهور خواهد شد؟ که اگر چنین باشد آرامش خاطر انتخاباتی برگزار و مابقی سوالات کان لم یکن میگردد.
?اگر شناسنامه ممهور نمیگردد:
?۲، با مشکلات بستر اینترنتی و آفلاین بودن صندوقها، در گام اول چه تضمینی بر عدم تکرار رای یک نفر در صندوقهای مختلف نیست؟
?۳، بنده و امثال بنده در بحث اجرائی قائل به ضریب خطای کم در اجرا بوده و از انشالله و ماشالله جهت آرزوی داشتن وجدان اخلاقی در بین متقلبین بهره نمی بریم ، پس چه تضمینی در عدم تبانی مسئولین صندوق و … مبنی بر عدم ارائه دسته ای کارت ملی وجود دارد؟
?۴، تکاپوی شگرف بین سراها و افراد متقلب مشهود است که کپی کارتهای ملی مخاطبین سرای محلات و شهرداری در حال تبادل است، اگر صرفا ارائه کارت ملی ملاک باشد چه تضمینی برای عدم تقلب اینچنینی وجود دارد؟
?افرادی که در دوره های قبل، از خرید مسئول صندوق بصورت مصداقی، تا توزیع ارزاق در روز انتخابات پای صندوق در مسجد و آوردن افراد با اتوبوس و …تا ادامه گزارش تخلفاتشان در طول ۴ سال اخیر، شامل عدم داشتن شرایط سکونت و اشتغال اعضا و چکهای سفید امضا در سرا و تخلف امضای چک توسط عضو اصلی به جای دبیر و …که راه به جائی در رسیدگی نبرد و حال نیز با تائید صلاحیت همان افراد، چگونه میخواهیم با انشالله و ماشالله امید به عدم تقلب همان افراد، با کارتهای ملی و کپی های کارت ملی در حجم انبوه، که در اختیار دارند و متاسفانه این سیستم ناقص پیشگیری تخلف، راه را بازتر و مانع تقلب این بزرگواران متقلب نخواهد شد .
? اصولا چگونه گزارش کنیم؟ فردخاطی شهادت خواهد داد یا کسی که پای صندوق تخلف کرده؟ مگر امکان اثبات ادعا وجود دارد؟
?پس از گزارش نیز با استناد به گزارشهای بی ثمر ۴ سال گذشته، چه امیدی به ترتیب اثر وجود دارد؟
????
ضمن ارج نهادن به نحوه ثبت نام و اعلام موفقیت در این مرحله به آن شیوه معلوم الحال در حضور متقلبین علیرغم ارسال مستندات، بنده نیز پیشاپیش حضور بیش از دو میلیون نفری رای دهندگان و افزایش چشمگیر دو هزار درصدی مشارکت را تبریک عرض میکنم.
مگر آنکه تدبیری در این خصوص گردد،
?توجه به آمار دوره قبل پس از انتخابات ۴ مرداد ۹۸ میتواند نمودار معنادار را نمایش دهد.
پس با پیشگیری از ارائه کارت ملی با تعداد انبوه و حجمی و نیز تدبیر راهکاری در حین قطع احتمالی سیستمها جهت تکرار رای دهندگان و … و از همه مهمتر حال که مهر شناسنامه حذف شده است، ارائه راهکاری به جای آن جهت جلوگیری از تخلف را تقاضا مندیم.
تا فرصت باقیست فکری باید کرد.
که در غیر اینصورت
فاتحه مع الصلوات

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

تعداد بازدید: 346