خانه » اخبار » رای دهندگان انتخابات شورایاری ها باید ساکن تهران باشند
رای دهندگان انتخابات شورایاری ها باید ساکن تهران باشند

رای دهندگان انتخابات شورایاری ها باید ساکن تهران باشند

محمد سالاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساکن بودن افراد در تهران بر اساس کدپستی مندرج در کارت ملی افراد محرز می شود و شهروندان تهرانی می توانند به منظور شرکت در انتخابات شورایاری ها به هر یک از شعب اخذ رای مستقر در مناطق مختلف شهر مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات شورایاری ها در ۳۵۴ محله شهر تهران برگزار می شود، گفت: به همین منظور یک هزار و ۸۰۰ شعبه اخذ رای در این محلات کار جمع آوری آرای مردم را انجام می دهند.

سالاری با اشاره به اینکه رای دهندگان باید دارای ۱۸ سال تمام(متولدین ۲۲ اسفند ۱۳۷۵ و قبل از آن) باشند، اعلام کرد: درهمین ارتباط یک میلیون و ۸۰۰ هزار تعرفه رای در سطح شعب اخذ رای توزیع شده است.

سالاری با بیان اینکه در هر شعبه اخذ رای دو تا سه نفر به عنوان ناظر حضور دارند، خاطرنشان کرد: بیش از چهار هزار نفر کار نظارت بر روند برگزاری ه انتخابات شورایاری های شهر تهران را برعهده دارند.

به گفته وی در این دوره از انتخابات برای هر محله ۱۰ نفر به عنوان اعضای شورایاری محلات در قالب هفت عضو اصلی و سه عضو علی البدل انتخاب می شوند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات چهارمین دوره شورایاری ها شهر تهران گفت: بر همین اساس در این انتخابات سه هزار و ۵۴۰ نفر به عنوان اعضای اصلی و علی البدل شورایاری های محلات شهر تهران انتخاب می شوند.

وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده انتخابات چهارمین دوره شورایاری های محلات شهر تهران تا ساعت ۱۹ امروز ادامه دارد که در صورت نیاز زمان اخذ رای در سطح شعب تمدید خواهد شد.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شورایاری های شهر تهران در خصوص اعلام نتایج این انتخابات نیز گفت: کار شمارش پس از پایان زمان رای گیری در شعب اخذ رای آغاز و نتیجه شمارش آرا روز شنبه(۲۳ اسفندماه) اعلام خواهد شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

تعداد بازدید: 784